Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förlängning av syntetkolv?

Featured Replies

Publicerat

Har köpt en tikka t3 lite och upptäckt att den är lite för kort. Det första jag tänker på är att förlänga kolven, men jag har inte hittat syntetmaterial som kan användas till detta. Jag har letat på nätet och har inte hittat något. Finns det någon här som har förlängt sin "syntet bössa"? i så fall hur?

Nyman

Publicerat

Jag har förlängt min Remington. Den kolven är ju ihålig så det var lite meckigt att få till. Jag köpte en svart skärbräda på IKEA och sen ritade jag av kolvändan efter det att jag skruvat av kappan, sen fram med sticksågen och såga.

Sen passade jag in den grovsågade plattan med skruvhålen i kolven, på med en annan kappa som inte var av den typen som sticker in i kolven som Remingtons orginalkappa gör. I med längre skruvar och skruvade fast hela klabbet. Sen tejpde jag kolven för att skydda denna när jag finslipade förlängningen med en slipmus.

OBS: Ikeas skärbräda blir mer grå än svart när man slipat denna. Men det duger åt mig.

Mvh//Matte. :unsure:

Publicerat

Tror det finns att köpa spacers för att förlänga tikkas kolvar

Publicerat

Vet du om det finns till Remington också? Så man vet om man skulle kunna komma enkelt undan om det beöver skarvas nått mer. -_-

Publicerat
Vet du om det finns till Remington också? Så man vet om man skulle kunna komma enkelt undan om det beöver skarvas nått mer. -_-

Vet inte men med tanke på hur mycket eftermarknads grejer till remington borde det finnas, men som vanligt är det väl svårt att hitta hos landets handlare har sökt en spacer till min quad i några år utan framgång...

Publicerat

Ja ajg tyckte också att borde finnas men jag har gått bet där. Midways behövde man smärjla på för att det ska passa så då fick det bli skärbräda. Nån snygg som smälter in fint vore najs. Jag vill gärna att det ser ok ut också, annars kan man ju tejpa fast en kudde. -_-