Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp

Featured Replies

Publicerat

Söker någon i uppland som skulle kunna tänka sig att ladda lite 308 åt mig. Både jakt å övnings ammo

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Finns de ingen runt i norduppland som kan hjälpa mig med detta? kan även tänka mig en road trip för att få bra laddat.

Publicerat

Jag tror inte att vi har någon här på forumet med tillstånd att handladda åt andra... Men varför börjar du inte själv? En Lee-utrustning kostar en dryg tusenlapp och du kommer att få gott om hjälp via forumet.

Publicerat

börja ladda själv, de gjorde jag :(

övnings ammo lönar sig inte att ladda enligt mig.

här på forumet finns de många bra som laddar och du kommer få hjälp

Publicerat
övnings ammo lönar sig inte att ladda enligt mig.

Fast det beror nog på vad man menar med övningsammo,

jag övar på 300+ meter o längre, det hade varit omöjligt att vidmakthålla träningsdosen om man inte laddar själv, det finns ingen övningsammo som jag kan köpa tillräckligt billigt.

/Christian

Publicerat

Prata med jurgen på reloading center i Storvreta, han kan nog hjälpa dig.

www.reloadingcenter.se

Publicerat
Söker någon i uppland som skulle kunna tänka sig att ladda lite 308 åt mig. Både jakt å övnings ammo

du har ställt frågan lite osmidigt då det är olagligt, när jag själv hjälper andra så är dom med i laddandet och vet själv skillnaden på tex 45 och 55 gr krut. fråga istället om du får ladda hos någon som hjälper dig med laddandet samt hjälper dig med inköp av komponenter, det kan lösas mycket smidigt.

jag själv gillar regeln att man inte får ladda åt andra jag tycker att det främjar lärdom hos andra jägare/skyttar då dom som laddar själv ofta gillar att lära ut det dom kan men inte gillar att slå mynt av det.

ofta är man som handladdare pga intresset väl införstådd med kulors effekt i olika farter samt deras balestik.

Publicerat
  • Författare

Jahha jag trodde de va helt ok att ladda åt andra om hade licens på kalibern... men då får ja be om ursäkt om ja retat upp någon, jo har kolla på att börja handladda men de verkar vara en djungel me allt som man måste ha.. får väl försöka intresera mig lite till. tack för alla svar iallfall.

Publicerat
Jahha jag trodde de va helt ok att ladda åt andra om hade licens på kalibern... men då får ja be om ursäkt om ja retat upp någon, jo har kolla på att börja handladda men de verkar vara en djungel me allt som man måste ha.. får väl försöka intresera mig lite till. tack för alla svar iallfall.

Inget som hindrar att du åker hem till ngn som har utrustning o laddar själv med deras hjälp

Publicerat
  • Författare

Ok. synn att man inte känner någon som håller på. annars får man ju lärar sig själv helt enkelt.

Inget som hindrar att du åker hem till ngn som har utrustning o laddar själv med deras hjälp