Publicerat Juli 2, 201016 yr Hej alla kniv intresserade! Detta är mitt första inlägg och hoppas på lite konstruktiv kritik då jag är min största kritiker. Minna bekanta som sett mina knivar ger bara beröm om hur fina de är, det är ju mycket trevligt med beröm. Så detta är ett litet eldprov för mig. Skaftet är gjort av masurbjörk, buffelhorn, röd vulkanfiber och mässing. Tången är genomgående och nitad. blev inga bra bilder :S Tack på förhand MVH Jimmy
Publicerat Juli 2, 201016 yr Hej alla kniv intresserade!Detta är mitt första inlägg och hoppas på lite konstruktiv kritik då jag är min största. Minna bekanta som sett mina knivar ger bara beröm om hur fina de är, det är ju mycket trevligt med beröm. Så detta är ett litet eldprov för mig. Skaftet är gjort av masurbjörk, buffelhorn, röd vulkanfiber och mässing. Tången är genomgående och nitad. Den har fortfarande finputs kvar innan oljning. Tack på förhand MVH Jimmy Hej Jimmy. ser trevlig ut kniven fast kanske skulle vart lite skarpare bild. En fråga: Bullen som är på magsidan fingerguarden, vad har den för syfte? mvh Kimmo
Publicerat Juli 2, 201016 yr Författare Hej Jimmy. ser trevlig ut kniven fast kanske skulle vart lite skarpare bild. En fråga: Bullen som är på magsidan fingerguarden, vad har den för syfte?mvh Kimmo Hej! Tack för att du tycker den ser trevlig ut Kimmolilja. Bullen som kommer bli lite skarpare skall fila på den idag. Mässing bolstret skulle från början fungera som guard men ångra mig och forma buffelhornet för övre fingret istället och den matchar nedre partiet.. Tack för svar
Publicerat Juli 2, 201016 yr Författare Hej Jimmy. ser trevlig ut kniven fast kanske skulle vart lite skarpare bild. En fråga: Bullen som är på magsidan fingerguarden, vad har den för syfte?mvh Kimmo
Publicerat Juli 3, 201016 yr Författare Hm jag ser inga bilder alls.Seved Tänkte lägga dit bild på den när den är färdig. Förhoppningsvis imorgon
Publicerat Juli 10, 201016 yr Författare Svårt att lämna någon kritik alls utan bilder... Finns nu bilder... Inte så bra, men men... man ser hur den blev aif.
Publicerat Juli 10, 201016 yr Av någon anledning så fanns det bilder i dag - i första inlägget.. Jaja. =) Snygg kniv! Jag är ingen expert på knivar, men jag ser vad som faller mig i smaken och det gör din kniv. En tanke är fotograferingen - kolla t ex Kimmoliljas bilder hur har tar bilderna på sina knivar; vinklar, ljus omgivning osv. På det viset kan du visa fram ett vackert arbete ännu mer. Jag lämnar expertutlåtandet om kniven till experterna som vet vad dom pratar om.
Publicerat Juli 10, 201016 yr Författare Av någon anledning så fanns det bilder i dag - i första inlägget.. Jaja. =)Snygg kniv! Jag är ingen expert på knivar, men jag ser vad som faller mig i smaken och det gör din kniv. En tanke är fotograferingen - kolla t ex Kimmoliljas bilder hur har tar bilderna på sina knivar; vinklar, ljus omgivning osv. På det viset kan du visa fram ett vackert arbete ännu mer. Jag lämnar expertutlåtandet om kniven till experterna som vet vad dom pratar om. Kul att du gilla den, det är den första av ett 10tal knivar som jag faktiskt är nöjd med. Skall tänka på det med fotograferingen i fortsättningen. Tack för tipset