Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Godkänt hägntest på gris

Featured Replies

Publicerat

Ett godkänt test i grishägn ska enl vad jag förstått vara meriterande och registreras i SKK?

Har ju tagits fram nått nu i tex Boda vilthägn som ska vara meriterande och registreras i SKK, höja försäkringsvärdet oxå om jag fattar rätt... iofs blir det bara dyrare premie...

Men en fråga dårå..

Funderar på att gå ett sånt däringa prov mest för de kunde va kul o se stället.

Sen kunde det ju bli ett dokument att ha ifall någon anser att man brutit mot "särskilt tränad"

Men mitt kräk är ju inte reggad i SKK utan i UKC hur funkar det då??

Hur funkar testen med blandrashund ??

Skulle tro att SKK är ganska ointresserade av icke SKK registrerade hundar..

Kan man gå testet ändå?

Fast jag misstänker att det inte finns hägn stora nog åt "tåget"... :lol::rolleyes:

Åka dit bara för o typ träna känns lite överkurs för "tåget" lixom..l

Publicerat

Blandraser kan definitivt meritera sig och man får då lösa en "tävlingslicens" hos SKK för att kunna registreras i deras jyckedata och hunddata. I ditt fall törs jag inte lova att det är möjligt eftersom just plottarna är en smula speciella... Du måste nästan ta kontakt med SKK och kolla. Det där är deras business.

Sedan tror jag du kan bli förvånad hur pass svårt även tåget kan få i vissa av de där hägnen. Jag har sett hundar som det skjutits massor av gris för som inte rest en endaste nasse på en heldag i Boda...

Publicerat
  • Författare
Blandraser kan definitivt meritera sig och man får då lösa en "tävlingslicens" hos SKK för att kunna registreras i deras jyckedata och hunddata. I ditt fall törs jag inte lova att det är möjligt eftersom just plottarna är en smula speciella... Du måste nästan ta kontakt med SKK och kolla. Det där är deras business.

Sedan tror jag du kan bli förvånad hur pass svårt även tåget kan få i vissa av de där hägnen. Jag har sett hundar som det skjutits massor av gris för som inte rest en endaste nasse på en heldag i Boda...

Ok, tack!¨

Får väl kolla med SKK.

Hitta gris i hägnet...

Har bara nassarna rört sig i de där hägnet de senaste dygnen så lär nog tåget lämna perongen :rolleyes:

Inte för att kräket har något sök men ta gamla löpor är ju rasens specialitet lixom.

Petar man in en nasse i tomt häng precis innan så kanske det skiter sig..

Får väl vänta tills spårsnön isåfall :lol:

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.