Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

NORDIC ROE

Featured Replies

Publicerat

tja..

Är det någon här som lockar råbock med nordic roe?

http://www.jaktia.se/Jakt--Skyttetillbehoe.../NORDIC-ROE.htm

Nu använder jag en buttolo och fungerar bra. men är suger på att testa något nytt.

För-nackdelar?

Mvh David

Publicerat

Svår att blåsa i om du har astma,

allvarligt talat är nog Nordic-roe en bättre produkt än en Butollo,

var snabb till handling dock, allt kommer när man lockar med en slik inte bara bocken.

/Christian

Publicerat
allvarligt talat är nog Nordic-roe en bättre produkt än en Butollo,

var snabb till handling dock, allt kommer när man lockar med en slik inte bara bocken.

/Christian

Plus ett på detta. :D

Har testat en del rå-pipor nu genom åren, men NR utklassar dem alla.

Publicerat

Personligen tycker jag det är mer jaktmoment att söka upp rådjuren än få dom att söka upp mig. :D

Således hade jag kunnat varit tyst likagärna då jag aldrig skjutit ett vilt på lock. <_<

• 3 weeks later...
Publicerat

Har man en rävlockpipa med det tunnare membranet så går det lika bra att få ner bockens gylf med en sådan. Man behöver ingen specialarpipa för det faktiskt. Dock är det säkert lite svårare att locka "stabilt" då det är lätt att det blir missljud eftersom man inte har något band eller dyl. som hjälper en med rätt ljud.

Går att göra både kontaktlätet och hetslätet :)

• 3 weeks later...
Publicerat

Köpte mig en för ett par veckor sedan och har hunnit varit ute ett par dagar senaste veckan.

Resultat 2 pass 3 bockar (varav en fin sexa på bara några meter)

förvisso högbrunst, men skulle säga att den spöar buttolon alla dagar i veckan :)

• 2 years later...
Publicerat

Har förvisso bara testat Nordic roe men första gången jag testade då hade jag skrämt iväg 2 rådjur (1bock och en get) när jag skulle ut i skogen och spana. Men jag testade och körde kontaktläte efter dom efter cirka 10 min dom hade sprungit iväg. De kom springande som dårar och kom fram inom 1 minut. Jag har bara fått framgång på kontaktläte då jag inte testat de andra lätena så mycket, smart även att den har dubbla resonanslåda så man kan välja styrka på ljud. En gång kom det en 4-6 taggs bock och stannade 7 meter ifrån mig och min syster som hukade oss i gräset med vinden i nacken. men han var kvar i 30 minuter på samma avstånd och jag var halvstående för att fota och han sprang inte ändå (häftig upplevelse) fick sluta blåsa för att få han gå iväg så vi inte skulle skrämma han. Rekomenderar denna pipa! fått fram minst 1 bock (en gång 3 bockar) varje gång jag har testat ca 8 gr!

Publicerat

Har förvisso bara testat Nordic roe men första gången jag testade då hade jag skrämt iväg 2 rådjur (1bock och en get) när jag skulle ut i skogen och spana. Men jag testade och körde kontaktläte efter dom efter cirka 10 min dom hade sprungit iväg. De kom springande som dårar och kom fram inom 1 minut. Jag har bara fått framgång på kontaktläte då jag inte testat de andra lätena så mycket, smart även att den har dubbla resonanslåda så man kan välja styrka på ljud. En gång kom det en 4-6 taggs bock och stannade 7 meter ifrån mig och min syster som hukade oss i gräset med vinden i nacken. men han var kvar i 30 minuter på samma avstånd och jag var halvstående för att fota och han sprang inte ändå (häftig upplevelse) fick sluta blåsa för att få han gå iväg så vi inte skulle skrämma han. Rekomenderar denna pipa! fått fram minst 1 bock (en gång 3 bockar) varje gång jag har testat ca 8 gr!

tycker den är helt suverän, lockade den 21augsuti fick minst en bock och två andra rå, en annan gång lockade jag in en fin bock, men aldrig lyckats skjuta bara lockar två gånger dessutom :)
Publicerat

Den är helt otrolig! Vid premiären för två år sen gick jag ut på morgonen och körde lite ångestläte. 5min. senare gick jag hem med bocken. Man blev lite snopen att det gick så fort.

Jag har lyckats locka på rå i stort sett varje gång.