Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CZ527 Carbine 7,62x39

Featured Replies

Publicerat

Hej är det nån som har erfarenhet av CZ527 Carbine 7,62x39 ?

Fördelar, nackdelar, precision, riktmedel mm mm välkommen att delge mig era erfarenheter då jag är på väg att införskaffa en sådan och behöver lite tips/råd

Mvh

// JägarNNNNNN

Publicerat

Hade gärna sett att kolven var rak,

magasinslösningen är inte den snyggaste men det är ju inte avgörande,

enligt rapporter från grannkanalen är det smart att se till att bädda pangen och sedan mata den med kvalitéts ammo från Lapua eller motsvarande,

med rysk ak-ammo spred den ganska påtaligt.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Tack för tipsen ska kolla upp det lite bättre nu. :)

Publicerat

är en bössa jag varit sugen länge på. sedan då lotto raden kommer in köper jag en :huh: en en gosig kaliber i en gosig bössa.

Publicerat
  • Författare
är en bössa jag varit sugen länge på. sedan då lotto raden kommer in köper jag en :) en en gosig kaliber i en gosig bössa.

Borde egentligen köpa en L46 i 7x33 men ammuntiononstillgången är inte så bra det är det väl inte iofs till 7,62x39 heller men där finns ju en framtid iaf :P

Publicerat

hej jag har en sån där pang , jag har upptäckt att det är dåligt om färdig laddad am. till bössan pga jag har en .308 pipa inte en .311 som det ska vara igentligen , därför skjuter den så dåligt i testerna i tidningarna ,,men du är väll handladdare så då är det inte några bekymmer , jag har skjutit en råbock å det blev ganska stort hål , men dom fåglar jag har skjutit har det bara varit ett litet hål rakt i genom, avstånd på fåglarna är mellan 40- 150m, en förträflig bössa i övrigt , enda som ska kommpleteras på den är en ljuddämpare :)

Publicerat
  • Författare
hej jag har en sån där pang , jag har upptäckt att det är dåligt om färdig laddad am. till bössan pga jag har en .308 pipa inte en .311 som det ska vara igentligen , därför skjuter den så dåligt i testerna i tidningarna ,,men du är väll handladdare så då är det inte några bekymmer , jag har skjutit en råbock å det blev ganska stort hål , men dom fåglar jag har skjutit har det bara varit ett litet hål rakt i genom, avstånd på fåglarna är mellan 40- 150m, en förträflig bössa i övrigt , enda som ska kommpleteras på den är en ljuddämpare :)

Hej

Var någonstans köper du ammunitionen till din pang ?

Har du köpt pangen hos Fritid o vildmarksliv ?

Pris på pang o ammo ???

// JägarNNNNNN

Publicerat
Borde egentligen köpa en L46 i 7x33 men ammuntiononstillgången är inte så bra det är det väl inte iofs till 7,62x39 heller men där finns ju en framtid iaf :)

Jag har en L46 7x33 med ca 1100 fabrikspatroner, 850 lösa kulor och laddverktyg mm till salu. Hur många tjädrar hade du tänkt skjuta?

Publicerat

ja jag har köpt den där , jag vet inte vad den ligger i för pris nu , ammunitionen köper jag på pro hunt löddeköpinge

Publicerat

jag har den till salu om du är intresserad ?

Publicerat
  • Författare
Jag har en L46 7x33 med ca 1100 fabrikspatroner, 850 lösa kulor och laddverktyg mm till salu. Hur många tjädrar hade du tänkt skjuta?

Du har PM

Publicerat
  • Författare
jag har den till salu om du är intresserad ?

Du har PM

Publicerat

Är oxå sugen på en slik CZ. Snacka om perfekt bockbössa för pürschjakt B)

Publicerat

Kände på en för någon månad sedan, men blev inte så obotligt kär..  B)

Kanske växer kärleken med åldern?

Publicerat
Kände på en för någon månad sedan, men blev inte så obotligt kär..  B)

Patronens oerhört vettiga och modesta prestanda kombinerat med bössans minimala mått och vikt fick mig på fall ;)