Publicerat Juli 5, 201015 yr Är vänsterskytt å nyss sålt min CG 1900. Ska köpa en ny bössa nu i kaliber 30-06 el 9,3. Är som sagt vänsterskytt å som hundförare så tänkte jag mig en lite kortare modell. Priset ska ligga mellan 10. 000 - 16. 000 kr. Helst öppna riktmedel men finns det inte så fixar det sig med en vapensmed. Så mina vänner. Vilka vapen kan ni rekomendera mig? Å vart hittar jag dem? MVH // JOCKE "TB"
Publicerat Juli 5, 201015 yr Tikka T3 Lite eller Battue lite om du vill ha drevsikte. Korta o ganska lätta, oömma o skjuter helt ok.
Publicerat Juli 5, 201015 yr Jag frågar åt Jocke då jag nyss pratade med honom över telefon. Vart hittar man en Battue i vänsterutförande? Finns dom överhuvudtaget?
Publicerat Juli 6, 201015 yr Jag frågar åt Jocke då jag nyss pratade med honom över telefon. Vart hittar man en Battue i vänsterutförande? Finns dom överhuvudtaget? http://www.karlssonsjakt.se/cgi-bin/karlss...&db_wid=328 Tycker nog också T3 är good value även om dom inte tilltalar mig personligen. Karlsson är själv vänsterskytt varför även jag som "rätthänt" oftast vänder mig till honom. Han hade ingen Battue vänster ilager, men det tar han rätt raskt hem.
Publicerat Juli 6, 201015 yr Ingen som vet om vart det finns a-bolt i vänsterutförande? Ett i mitt tycke mer prisvärt vapen än en ny T3a...
Publicerat Juli 7, 201015 yr tikkan är jag nöjd med i alla fall men alla har samma smak den rekomenderar jag annars
Publicerat Augusti 5, 201015 yr Är vänsterskytt å nyss sålt min CG 1900.Ska köpa en ny bössa nu i kaliber 30-06 el 9,3. Är som sagt vänsterskytt å som hundförare så tänkte jag mig en lite kortare modell. Priset ska ligga mellan 10. 000 - 16. 000 kr. Helst öppna riktmedel men finns det inte så fixar det sig med en vapensmed. Så mina vänner. Vilka vapen kan ni rekomendera mig? Å vart hittar jag dem? MVH // JOCKE "TB" Jag köpte en T3 ss 9,3a , monterade öppna riktmedel , kapade pipan till 50 cm o nu går det hur bra som helst. Knallen är ganska hög o den vill gärna stegra sig lite , men nu har jag beställt en rcc dämpare för vakjakten o banan. Den skjuter träffbilder på 15-18 mm . Jag kan varmt rekommendera tikkan //magnus
Publicerat Augusti 5, 201015 yr A-bolten finns i vänster men dom har jag endast sett på Brownings hemsida. Säkert inga problem att få hem en via Småländska vapen om man lägger en order och väntar till dess de får nästa sändning från US&A. Jag är själv sugen på att göra enligt ovan när jag får ordning på tillvaron.