Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Licens frågor

Featured Replies

Publicerat

Hur lång tid får man räkna med att man får vänta med att få svar på licenserna, detta är mina första så det tar väll lite extra tid då va? Bor i Uppsala, någon som vet?

Publicerat

hej :D min första tog tre fyra dagar så det tror jag inte spelar större roll. det beror nog mer på vilken tid på året man söker, nu borde dom ha det ganska lugnt. värre sen i augusti september innan jakten drar igång ordentligt.

fast å andra sidan så vill väl vapenhandläggaren med ha semester, här tex har vi bara en tror jag.

vad blev det för första bössa om man får fråga?

Publicerat
Hur lång tid får man räkna med att man får vänta med att få svar på licenserna, detta är mina första så det tar väll lite extra tid då va? Bor i Uppsala, någon som vet?

Upp till 12 veckor i värsta fall får man räkna med.

Räkna med runt 8 så slipper du kolla brevlådan slaviskt innan :D

Publicerat
  • Författare
hej :rolleyes: min första tog tre fyra dagar så det tror jag inte spelar större roll. det beror nog mer på vilken tid på året man söker, nu borde dom ha det ganska lugnt. värre sen i augusti september innan jakten drar igång ordentligt.

fast å andra sidan så vill väl vapenhandläggaren med ha semester, här tex har vi bara en tror jag.

vad blev det för första bössa om man får fråga?

Jag fick tag på en lincoln hagelbock som var skjuten 100 skott med samt en 22a med sikte av en kille som jag känner, båda vapnen var som nya. Choker, rengöringsset skott fin ryggsäck hörselskydd mm för 5000. Har hört mycket neg om lincoln bössorna men kunde inte låta bli när det var ett bra pris å den sitter skitbra.

Publicerat

Sökte i uppsala ja men hade gamle hybbinet ja ringde upp till honom å sa att ed va lite brått med licensen då vart de klart 3 dar senare vet inte vbem som sitter där nu tror han e pansionerad.

Publicerat

tja min första tog 8 veckor och nu min fjärde tog 3 dagar ingefär och det var i helsingborg men vi får väl hoppas att det går fort för dig

Publicerat
  • Författare

Lite förvånad! Var till polisen å lämmnade in licenserna igår, frågade lite om hur lång tid man kunde räkna med att det skulle ta, fick till svar: Ja du får nog räkna med 14 dagar nu när det är semestertider. Får väll se om det stämmer men om det blir så så blir jag förvånad 14 dagar är väll ok tycker jag!

Publicerat
  • Författare

Efter 4 dagar fick jag svar på mina licens ansökningar. Jag kan inte klaga på Uppsala Polisen, synd att inte alla kan ha så kort väntetid! Tack Uppsala Polisen!

Publicerat

Hej,en gång fick jag licens på 2 dar.

Nu har jag väntat i 11 veckor utan svar :rolleyes:

Jag ringde för 3 veckor sen och hörde mig för. Fick till svar att dom håller på med mitt ärende.

Hur lång tid kan det ta? Är ju bara ett ja eller nej...

Publicerat

Var är din licenshandläggare Skerved?

Publicerat
Var är din licenshandläggare Skerved?

Tja,skickade till Västerås.

• 2 weeks later...
Publicerat

Uppsala brukar vara snabba: köpte en .22lr för ett par veckor sedan där jag skickade in ansökan på måndagen och fick licensen på fredagen....och nu har jag en inne för en Blaser. Betalade avgiften direkt och skickade med kopia av kvittot med ansökan; fick anmodan att betala ansökan efter en vecka; ringde och frågade och fick "läste inte allt som var med ansökan" till svar. Nu är polisen i Stockholm inblandade i och med att jag har sålt ett vapen för att få med Blasern i garderoben och då blev svaret 6-8 veckors väntetid....vilket jag känner igen från Stockholmspolisen :-(...Fast det är knappas handläggarnas fel utan de är undebemannade på tillståndssektionen i Stockholm

Publicerat

Hej.

Här i skåne har jag fått berättat för mig att det inte spelar någon roll var du bor utan det går på när på året du e född,

så för min del blev det Lund. jag ringde dit o dom sa att dom har minst 6 v behandlings tid på licensen enda undantag om det var ett vapen som du skall tävla med i sport skytte.

jag förklarade att bonden som vill att jag kommer o hjälper till med vildsvinen tyckte att det var en tävling jag skulle söka för.. det var ju tiden till skörden kontra hur mycket grisarna käkar upp innan =)

nåja vi får se hur det går.

/Eas

Publicerat
Hej.

Här i skåne har jag fått berättat för mig att det inte spelar någon roll var du bor utan det går på när på året du e född,

så för min del blev det Lund. jag ringde dit o dom sa att dom har minst 6 v behandlings tid på licensen enda undantag om det var ett vapen som du skall tävla med i sport skytte.

jag förklarade att bonden som vill att jag kommer o hjälper till med vildsvinen tyckte att det var en tävling jag skulle söka för.. det var ju tiden till skörden kontra hur mycket grisarna käkar upp innan =)

nåja vi får se hur det går.

/Eas

I skåne är alla handläggare utom två på semester just nu. Jag hade en ansökan inne för någon vecka sedan och den vände de runt på dryga 10 dagar.

Ny licens till bockjakten i skåne är med andra ord rökt nu!

(fast till älgjakten skall de hinna ;) )

Publicerat

Jag har nu väntat otåligt i över tre veckor på min license tur att man inte är SÅ sugen på att få hem bössan i alla fall ;)

Publicerat

Hejs.

Man e ju sugen så dra in i hellskotta eftersom det är "första" bössan och man inte har någon annan pang. :wub:

ringde till lund igen o pratade med licens tanten och hon skulle försöka att få med den till bocka premiären ;)

då har man ju kortat ner handlingstiden med 3 veckor . tjohoooo !!!

skall dock tilläggas att jag var vääääldigt väääänlig i luren :lol:

/Eas