Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har du en bra tax?

Featured Replies

Publicerat

Önskar kontakt med taxägare som kanske kan tänka sig att komma med sin duktiga, långsamtdrivande tax till Roslagen för rådjursjakt under hösten. Med anledning av markens beskaffenhet är det viktigt att hunden verkligen är långsamtdrivande samt inte fullständig jaktidiot alt. med superlydnad.

Viltrik jordbruksmark med många skogsbackar och åkerholmar och troligen ett kungarike för en bra tax.

Publicerat

Kolla med dahlström här på forumet. Han har en bra tax. Vet inte hur sugen han är på att åka en bit men du kan ju iaf kolla med honom.

Publicerat

Hejsan,

Har en 11½ månaders tax som ännu inte hunnit bli jaktidiot. :D

Kanske lite för ny på det, men vi kan ju ta kontakt en liten bit in på

jaktsäsongen så kan vi ses hur det utvecklats?

Publicerat

tror du beskrev varje taxägares våta dröm där qvarnhill småholmar med mycke rådjur :)

Publicerat
Önskar kontakt med taxägare som kanske kan tänka sig att komma med sin duktiga, långsamtdrivande tax till Roslagen för rådjursjakt under hösten. Med anledning av markens beskaffenhet är det viktigt att hunden verkligen är långsamtdrivande samt inte fullständig jaktidiot alt. med superlydnad.

Viltrik jordbruksmark med många skogsbackar och åkerholmar och troligen ett kungarike för en bra tax.

Man vill ju alltid släppa på bra rådjursmarker. Har väl en skaplig tax tik som är drygt 3 år och trippelcampion och som ska starta Drev-Sm i höst :)

Publicerat
  • Författare
tror du beskrev varje taxägares våta dröm där qvarnhill småholmar med mycke rådjur :huh:

Mmmm... Lite av en våt dröm för denne taxlöse jägare! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Man vill ju alltid släppa på bra rådjursmarker. Har väl en skaplig tax tik som är drygt 3 år och trippelcampion och som ska starta Drev-Sm i höst :rolleyes:

Låter ju som godis för en som suktar efter taxjakt... Kanske ett litet träningsläger i Roslagen?

Publicerat
  • Författare
Hejsan,

Har en 11½ månaders tax som ännu inte hunnit bli jaktidiot. :rolleyes:

Kanske lite för ny på det, men vi kan ju ta kontakt en liten bit in på

jaktsäsongen så kan vi ses hur det utvecklats?

Låter väl bra, vi kan väl höras lite närmare inpå nationaldagen... 1/10 alltså!

Publicerat

Låter ju som godis för en som suktar efter taxjakt... Kanske ett litet träningsläger i Roslagen?

[/q

uote

det borde nog kunna lösa sig :rolleyes:

Publicerat
Låter väl bra, vi kan väl höras lite närmare inpå nationaldagen... 1/10 alltså!

Jamen, det gör vi, då vet jag lite mer om tassen osså. ;) Annars måste jag säga att det låter som ett eldorade för en tax att få springa runt och jaga i dessa marker.

  • 1 month later...
Publicerat

Har också en bra tax

Han är nyligen viltspår champion och driver rådjur allt från 30min till 1,5tim om dom inte löper iväg ut såten då släpper han och kommer tillbaka

Skjutigt 28 rådjur för han och har precis börjat köra han på prov så vi hoppas på drev champion i höst

Hör av dig bara så kommer vi mer än gärna upp

Publicerat
  • Författare
Har också en bra tax

Han är nyligen viltspår champion och driver rådjur allt från 30min till 1,5tim om dom inte löper iväg ut såten då släpper han och kommer tillbaka

Skjutigt 28 rådjur för han och har precis börjat köra han på prov så vi hoppas på drev champion i höst

Hör av dig bara så kommer vi mer än gärna upp

Kanon, hör av mig närmare inpå dagen D!

  • 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Väcker nytt liv i tråden...

Har ett par bollar i luften men söker fortfarande efter dugliga taxar för gästjakt på 100%-iga taxmarker!

Längtar efter fina taxdrev på Roslagsmarken... Är du å din tax sugna?

Publicerat

Vi är mkt sugna jag och Lava , en snart 3årig tik som driver mellan 30min - 1,5 h släpper snabbt om det blir långkut i upptaget, lätt att kalla in och styra , ngt trångt sök än tyvärr..

Inte en ren tax men driver o ser ut som en iaf :D

/ per

Publicerat
Väcker nytt liv i tråden...

Har ett par bollar i luften men söker fortfarande efter dugliga taxar för gästjakt på 100%-iga taxmarker!

Längtar efter fina taxdrev på Roslagsmarken... Är du å din tax sugna?

Har en 8-årrig Jch som driver mellan 1-3 timmar och få djuren att bukta mycket trångt.

Hon är mycket lätt att ta och driver långsamt med tätt skall. En kompis sköt en förmodad

silverbock för henne efter tre timmars fint drev förra helgen.

Har jag även en 4-årig tax tik som har varit lite sen i utvecklingen, men nu har börjat

prestera allt bättre. Drev get med tre killingar förra veckan i 45 minuter och de buktade hela tiden

i en liten granplantering. För mer information gå in på Skifsforsens kennel

Maila/PM om du finner detta intressant.

Publicerat
  • Författare

ALLT är av intresse men har ni inte lite långt att åka? Ringarum och Umeå låter som många mil...

Publicerat

För bra jakt så åker jag gärna längre ;)

Ska åka till dalarna nu på onsdag för en långhelg med jakt o åter jakt hoppas rådjuren buktar tätt ;)

Publicerat

Låter i mina öron som godis för en bra border ;)

Publicerat

Taxarna finns i Dalarna hos min far. Så för en två-tre dagars jakt så är avståndet överkommligt.

ALLT är av intresse men har ni inte lite långt att åka? Ringarum och Umeå låter som många mil...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Då har man spenderat dagen hos Qvarnhill med taxen. Det blev en mycket trevlig dag med ett längre drev och ett kortare. Tyvärr inga djur inom hagelhåll. Tack för att man fick komma på besök på de väldigt trevliga markerna. Skorpan sover djupt och har fått lite älgfärs medans jag rengjorde såret jag hittade på bröstet på honom. -_-

Återigen tack och ha en fortsatt trevlig jakt på markerna. :)

Publicerat
  • Författare

Jag kan försäkra, nöjet var helt på min sida! Så himla glad att ni ville komma och att jag fått lära känna Skorpan, en riktig kämpe och ett mycket gott ämne, ja det var ju skoj att träffa dig Thyrus också... Ni är varmt välkomna tillbaka!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.