Publicerat Juli 6, 201015 yr Tänkte jag visar upp en kniv jag har haft liggandes ett halv år. Skulle igentligen till england men får inte tag i kunden så den har bara blivit sovandes i lådan. Har inte brytt mig göra någon slida då jag tänkt att nästa köpare kanske vill ha en väsnter slida eller så. Villket som så gjorde jag skaftet av dessert iron wood och mässing. Bladet är kolstål ca 9 cm långt.Hela kniven är lite finsk puukko stil. Är det någon som har intresse är det bara pma. Släpper den för 1500 kronor med slida eller 1400 kronor prutat o klart.Bara dessert ironwood biten gick på 520 kronor att in handla.. Semestern är här alldeles strax här så då ska det bli mer knivar. Börjar bli lite rast lös då jag fortfarande har ett par slidor som också måste göras. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juli 6, 201015 yr Snyggt Kimmo! Man blir sotis på din knivtillverkning och skönheten i varje kniv och dess skaft m. slida.
Publicerat Juli 6, 201015 yr Författare Tackar. Isjonsson. Din kniv blir färdig senast till semstern.
Publicerat Juli 6, 201015 yr Författare Tackar Kristin. Dessert är riktigt snyggt men uj uj uj vad det är hård att jobba i och luktar illa när man borrar i det. . Jag ska göra en liten fuling. 1200 kronor inklusive slida är priset för den som tar den . mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juli 6, 201015 yr Tackar Kristin. Dessert är riktigt snyggt men uj uj uj vad det är hård jobbar och liktar illa när man borrar i det. .Jag ska göra en liten fuling. 1200 kronor inklusive slida är priset för den som tar den . mvh Kimmo Lilja Du har PM kimmo!
Publicerat Juli 7, 201015 yr Tackar.Isjonsson. Din kniv blir färdig senast till semstern. Varsågod! Det låter bra det kimmo!
Publicerat Juli 8, 201015 yr Kniven är nu såld gubbar. Gick långt bort.... Kimmo, jag hade enorm beslutsångest. Stendiggar skaftet, men mönstret på bladet fick mig att tveka. Tack för bilderna! /m
Publicerat Juli 8, 201015 yr Författare Hej. Smaken är som baken... Inga problem. En del tycker det är vackert andra inte, så enkelt är det. mvh Kimmo
Publicerat Juli 9, 201015 yr Får hålla med Ironwood är urläckert! Sen att den som skapar dessa mästerverk har magiska fingrar gör inte det hela sämre. Urläcker, som vanligt, Kimmo!
Publicerat Juli 12, 201015 yr Författare Får hålla med Ironwood är urläckert! Sen att den som skapar dessa mästerverk har magiska fingrar gör inte det hela sämre. Urläcker, som vanligt, Kimmo! Tackar Shamani. Jag försöker så gott jag kan I augusti har jag semester så då får frugan ge mig lite tid i snickarboa så att jag hinner med det jag ska i kniv väg. Hoppas bara att det inte blir för varmt. Dom här dagarna är det säkert en 30 grader i snickarboa o då är det ingen höjdare att sitta där o svettas i dammen. Hmmm,.... iochförsig kanske om man har några goda pilsner som sällskap. Njaaaee, det blir att vänta till semestern.