Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CLASSIC 2000 MULTICHOKE LIGHT

Featured Replies

Publicerat

Hejsan alla glada! Har idag köpt en studsare, en Tikka t3 lite 308. Men ska också köpa mig en hagelbössa. då jag ska köpa kikarsikte, fästen + ammo så har jag en lite begränsad budget nu, så jag har bara runt 6000 att köpa hagel för, dock måste jag köpa ny bössa då firman får hålla kvar vapnet tills jag får licensen. (Går en jaktutbildning så får vapendispens när jag börjar 2:an) Tacksam för svar!

Publicerat
Hejsan alla glada! Har idag köpt en studsare, en Tikka t3 lite 308. Men ska också köpa mig en hagelbössa. då jag ska köpa kikarsikte, fästen + ammo så har jag en lite begränsad budget nu, så jag har bara runt 6000 att köpa hagel för, dock måste jag köpa ny bössa då firman får hålla kvar vapnet tills jag får licensen. (Går en jaktutbildning så får vapendispens när jag börjar 2:an) Tacksam för svar!

Förstår inte resonemanget till att du måste köpa nytt.... Men för 6000 får du väl en italiensk skräpbock typ Lincoln, Gyttorp et.c. eller en turkisk halvauto eller pump.

Förresten är det trapskytte i Säter 18:00 på torsdag, om du är intresserad. http://www.satersjaktskytte.se/

EDIT, såg att du funderade på Classic i reubriken. Tyvärr tillhör den övrig italiensk lågprisproduktion... Finns det inga andra lösningar?

Publicerat

Nog tycker jag allt att en firma ska kunna hålla kvar en beggad bössa också. Om du lägger handpenning eller varför inte betala den helt och hämta den då du får licensen?

En classic kan fungera hur bra som helst för dig att skjuta med inget snack om saken. Den behöver inte heller krångla om du har tur MEN! om du köper en begagnad beretta t.ex. För ca: 6000kr nu och när du har jobb m.m. Om en par tre år känner för att skaffa en annan bössa så får du fortfarande ca: 6000kr för berettan medans en classic har fallit i värde och troligtvis är betydligt mer svårsåld.

En första bössa är alltid en första bössa, jag kan nästan garantera dig till 100% att om du fastnar för hageljakt/hagelskytte så kommer du att byta bössa den dagen då du vet vad du vill ha och vad du vill använda den till!

Publicerat
En classic kan fungera hur bra som helst för dig att skjuta med inget snack om saken. Den behöver inte heller krångla om du har tur MEN

Den kan även vara glapp efter 2000st 24g-smäller som en italienare jag såg häromdagen..

Publicerat
  • Författare

Tackar för svar! Jo, jag får hoppas att de har någon begagnad bössa med, men det jag såg var att de sålde classic 2000 till bra pris, men eftersom det var billigt så klurade jag på kvalitén, därför jag frågade. Men jag ska kika på om de har något begagnat hagel som passar mig :wacko:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Kan jag säga nu att jag skaffat en ny lincoln premier B)