Publicerat Juli 6, 201015 yr Är det väldigt stor skillnad på ett Leupold VX1 3-9x50 och ett Zeiss Duralyt 3-12x50??? Är Leupold VX1 3-9x50 ett bra sikte??
Publicerat Juli 6, 201015 yr Är det väldigt stor skillnad på ett Leupold VX1 3-9x50 och ett Zeiss Duralyt 3-12x50???Är Leupold VX1 3-9x50 ett bra sikte?? Tror dom är ungefär lika bra. Har ungefär samma skymningsvärde och flerbehandlade linser för max ljusgenom släpp.Har själva snöat in på en VXIII 1,5-4 X 20 med belyst riktmedel, tyska 4an. Kikaren kan aldrig bli bättre än ögat. Har man passerat 40 år så spelar det ingen större roll vilket sikte man har, med det menar jag ljusinsläppet. 20mm eller 60mm, man ser lika bra eller dåligt i båda.
Publicerat Juli 6, 201015 yr Tror dom är ungefär lika bra. Har ungefär samma skymningsvärde och flerbehandlade linser för max ljusgenom släpp.Har själva snöat in på en VXIII 1,5-4 X 20 med belyst riktmedel, tyska 4an. Kikaren kan aldrig bli bättre än ögat. Har man passerat 40 år så spelar det ingen större roll vilket sikte man har, med det menar jag ljusinsläppet. 20mm eller 60mm, man ser lika bra eller dåligt i båda. Det där sistnämnda har vi väl ändå harvat så satans många gånger här inne att det inte ens är värt att skriva, det är inte sant. Om man bortser från disinformationen ovan så är det inte en helt lätt fråga som du ställer, på pappret är Duralyten en väsentligen bättre tub, men i verkligheten har få prövat den i fält, jag har bara provat i butik, det är inte samma sak. Vidare har det inte kommit några rapporter om inskjutning eller annan användning av Duralyten, där vet vi att Leupolden är trygg, funktionell och kommer att fungera med lite vanlijglassmässig pålitlighet. Valet handlar såsom jag ser det således otroligt mycket om man vill satsa på en ny produktlinje eller om man vill köra med trygghet, som en sista tanke skall tilläggas att Leupolden om den kommer med tysk nr 4 eller 1 alt heavy duplex så slår dess riktmedel det otroligt tunna rm som man har förlänat Duralyten. /Christian