Publicerat Juli 7, 201015 yr Satt o surfade på TOZ och hittade då en ny serie från Weaver, Super Slam. Tydligen ska det vara deras nya värstingserie med 5x förstoring, Argonfylda och fullt muticoated. En 5-15X50 med belyst duplex kostar 655$, kan de va nåt att ha??
Publicerat Juli 7, 201015 yr Satt o surfade på TOZ och hittade då en ny serie från Weaver, Super Slam. Tydligen ska det vara deras nya värstingserie med 5x förstoring, Argonfylda och fullt muticoated. En 5-15X50 med belyst duplex kostar 655$, kan de va nåt att ha?? Jag tittade i en på Fritid och Vildmarksliv i Piteå och av det lilla jag såg är jag riktigt impad. Belysningen är bra, optiken är bra, jag har dock inte gjort någon jämförelse. Själv har jag ett Weaver Classic Extreme, föregångaren, och vid dagsljustest mot ett Trijicon med motsvarande förstoring och objektiv ligger Classic Extreme snäppet bakom. Super Slam bör vara bättre, men frågan är om det är så mycket bättre att det tagit igen Trijicons försprång. 5x förstoringsväxel är ju smidigt. För jag tror du menar 3-15*50 och inte 5-15?
Publicerat Juli 7, 201015 yr Författare Jag tittade i en på Fritid och Vildmarksliv i Piteå och av det lilla jag såg är jag riktigt impad. Belysningen är bra, optiken är bra, jag har dock inte gjort någon jämförelse.Själv har jag ett Weaver Classic Extreme, föregångaren, och vid dagsljustest mot ett Trijicon med motsvarande förstoring och objektiv ligger Classic Extreme snäppet bakom. Super Slam bör vara bättre, men frågan är om det är så mycket bättre att det tagit igen Trijicons försprång. 5x förstoringsväxel är ju smidigt. För jag tror du menar 3-15*50 och inte 5-15? Ska bli kul o se om det är nån annan som har koll. ...och det är som sagt 3-15.....