Publicerat Juli 7, 201015 yr Var och införskaffade ett handladdningskit av märket RCBS, kom visserligen på nu i efterhand att det är några spåprylar som måste kompleteras men det ordnar sig troligtvis snart. Nu till problemet, jag har inte börjat ladda än och har redan fått huvudvärk orsakad av vågen som följer med Trots att jag sätter alla vikter på noll, samt även skruvar ner den lilla inställningsmuttern max så vägrar själva pilen lyfta, den är alltså fortfarande tyngre än skopan. Troligtvis är det en av RCBS billigare vågar då jag surrade med kompisen igår angående problemet. På hans våg kunde man lägga till någon vikt i själva skopan, men min saknar alltså den funktionen. Någon som har någon lösning på problemet?
Publicerat Juli 7, 201015 yr Walleman- i botten på trådringen som du placerar skopan skall det vara en ganska rejäl blytyngd, är den på plats? Den billigaste RCBS vågen är väl en 505, det är sådan jag har, en mycket kapabel våg dock vet jag att min saknade den där plattan vid leverans, jo det var lite klurigt ett tag att då nolla vågen. Nu är det löst sen ett par år tillbaka och jag tycker att den där vågen är fin att ha. berätta har du en viktplatta i botten? /Christian