Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Integrering av Edén (radiopejl) sändare i Astro halsband

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som lämnat in detta hos Edén?

Såg lösningen på Tullgarn där han sonika tagit formplast och fäst sändaren på ett Astrohalsband, kostade 450 spänn vilket kändes lite overkill även om det är skönt att slippa två halsband. Finns det andra lösningar som någon provat?

Publicerat

Såg lösningen på Tullgarn där han sonika tagit formplast och fäst sändaren på ett Astrohalsband, kostade 450 spänn vilket kändes lite overkill även om det är skönt att slippa två halsband. Finns det andra lösningar som någon provat?

Krympslang.

Publicerat
  • Författare

Jo det var nog det han använde sig av, borde man väl kunna göra själv? Var får man tag på såna grejor?

Publicerat
Jo det var nog det han använde sig av, borde man väl kunna göra själv? Var får man tag på såna grejor?

Jag som är pejl-lös och inte vet, men är 25mm diameter nog så finns det på classe

http://www.clasohlson.se/product/category....597224;88597237

Publicerat

Min dc20 sitter med krympslang modell tjockare direkt på halsbandet, värmde på med värmepicka i omgångar då den genererar hyfsat med värme. Resultat blev kanonbra

Publicerat

Kompisen har byggt om massor med DC20 till halsband med hjälp av krympslang. Men fråga mig inte var han fick tag på slang.

Publicerat
Kompisen har byggt om massor med DC20 till halsband med hjälp av krympslang. Men fråga mig inte var han fick tag på slang.

Alla välsorterade bilreservdelshandlare borde väl ha krympslang :lol:

Publicerat

Jag kan fråga Knut hur han gjort om ni vill?

Publicerat
Alla välsorterade bilreservdelshandlare borde väl ha krympslang B)

Inte så grov. :lol:

Publicerat

Kjell & co på Svartbäcksgatan...

Publicerat

Jag gjorde en sådan lösning men tyckte det var krångligt att ha båda pejlarna med mig så jag skar bort eden pejlen igen från halsbandet. Kör nu med DooGps och Garmin på Jämten och dom andra har jag bara Garmin på. Telefon och GPS:en har man ju ändå nästan alltid med sig.

Har för mig att jag lagt in en bild på forumet men kan inte hitta tråden.

Ps. Kan ha någon bit krymslang kvar kan kolla om du vill. Men jag måste nog veta om du har stora eller lilla enheten av halsbandet.

\Mats

Publicerat
  • Författare

Tack för hjälpen alla. :( Den praktiska hjälpen fanns hos kusinen som är elpulare i granngårn och hade allt bak i bilen. Har dock inte bestämt mig ännu om jag skall montera på den, eller om jag ska fortsätta med två halsband. Här hemma räcker astron med skogsantenn långt då jycken iaf hittar hem normalt sett. Tanken var för norrland där det är kuperat och lite större marker, där är radiopejlen överlägsen.

Publicerat

Jag har monterat swepoint radiopejl på mina astro halsband, funkar kanon, både skallindekator & lång batteritid.

Publicerat

Jag tänker prova ta bort halsbandet och göra ett paket för att sen låta hunden ha den i en väst på ryggen sen får väl se hur det funkar :) Swepointen får väl hänga på halsen.

• 5 weeks later...
Publicerat

Tänkte göra som ni rekommenderar med krympslang, men om man sätter den där som jag markerat på bilden finns det ingen risk att man stör räckvidden iom att man sätter den över antennen?

Var har ni krympt fast den?

post-2151-1281269234_thumb.jpg