Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sökes: Hagelskytteinstruktör i Mjölby-området

Featured Replies

Publicerat

Jag är på jakt efter en hagelskytteinstruktör någonstans i Mjölby-området som kan hjälpa mig med hagelskyttet så att jag kan få detta #%¤ jägarexamensprov överstökat. Naturligtvis kan jag betala "hyra" av instruktören men ju dyrare denna person är desto mindre har jag råd att träna -_- , fast å andra sidan så är väl lite men kvalitativ träning bättre än ingen träning alls.

Eftersom jag ofta fattar lite trögt när det gäller skytte så bör personen vara hyfsat pedagogisk samt utrustad med ganska mycket tålamod :) Om det finns möjlighet att låna en "dambössa" som passar mina korta armar så är det ett extra plus!

I juni nästa år finns det chans att skjuta upp (ihop med jägarexamenskurseleverna) så jag har ett helt år på mig att bli bäst på lerduveskytte :D

Publicerat
  • Författare

Jag kan ju tillägga att jag med Mjölby-området menar Mjölby-Motala-Vadstena-Boxholm-Ödeshög. Har dessutom funderingar på att förlägga träningen till Hogstads hagelbana, den lär vara bra har jag hört.

Publicerat

Synd att Du inte bor närmare. Har just avslutat en kurs med sex st tjejer som ska skjuta upp så fort tillfälle ges.

Publicerat
  • Författare
Synd att Du inte bor närmare. Har just avslutat en kurs med sex st tjejer som ska skjuta upp så fort tillfälle ges.

Verkligen! <_<

Jag tror att jag ska gå med i det där JAQT för då kanske jag kan vara med på skytteträning ihop med dem. Ska man hyra en bana så är det ju bäst att vara ett gäng som kan dela på kostnaden.

Publicerat

Det råder andra förhållanden därnere mot här. Nu försvinner banorna vi har ner i ett gruvhål men förhoppningsvis så står det nya moderna banor till förfogande nästa år.

Publicerat
  • Författare
Det råder andra förhållanden därnere mot här. Nu försvinner banorna vi har ner i ett gruvhål men förhoppningsvis så står det nya moderna banor till förfogande nästa år.

Håller tummarna för det! <_<

Publicerat

Vicks var och hälsade på tillsammans med en kompis förra året och jag tror att hon var rätt så nöjd med hjälpen trots några rejäla blåmärken. Jag skjuter upp den ammunition jag har och sedan så lägger jag ner puoitak banan och hoppas att man är välkommen hos hundklubben dundret som funktionär och medhjälpare.

Publicerat
  • Författare
Vicks var och hälsade på tillsammans med en kompis förra året och jag tror att hon var rätt så nöjd med hjälpen trots några rejäla blåmärken. Jag skjuter upp den ammunition jag har och sedan så lägger jag ner puoitak banan och hoppas att man är välkommen hos hundklubben dundret som funktionär och medhjälpare.

Du verkar ju vara en väldigt bra instruktör i alla fall så hundklubben borde tacka och ta emot, fast å andra sidan så kan människor vara rätt märkliga ibland :rolleyes:

Du kanske kan förklara varför jag får ont i huvudet men inte i axeln när jag skjuter hagel. Det blir som någon slags spänningshuvudvärk. Helmärkligt fenomen!

Publicerat

Om kolven är felskränkt så kan den ge otäcka smällar mot kinden men det är nog första gången jag stöter på det problemet. Oftast är hagelbössorna alldeles för långa åt kvinnor och det ger en felaktig skjutställning som kan ställa till problem på alla möjliga sätt. En rätt inpassad bössa ska inte ge några problem alls. Det är inte krutröken Du reagerar på för den innehåller nitrösa gaser som kan ge huvudvärk?

Publicerat
  • Författare
Om kolven är felskränkt så kan den ge otäcka smällar mot kinden men det är nog första gången jag stöter på det problemet. Oftast är hagelbössorna alldeles för långa åt kvinnor och det ger en felaktig skjutställning som kan ställa till problem på alla möjliga sätt. En rätt inpassad bössa ska inte ge några problem alls. Det är inte krutröken Du reagerar på för den innehåller nitrösa gaser som kan ge huvudvärk?

Min teori är att rekylen går in i axeln och fortplantar sig genom nyckelbenet och upp i huvudet och sätter sig där :rolleyes:

Vi använde lånebössor och jag letade upp en som passade hyfsat så jag fick inga smällar som jag kände av, förutom en gång då anläggningen blev dålig. Krutröksteorin låter inte helt fel den heller. Det är kanske en kombination av orsaker. Eller så är det psykiskt, jag kanske spänner nacken omedvetet.

Publicerat

Sätter en krona på att kolven är för lång och att det orsakar spänningshuvudvärk. Jag har själv upplevt att få huvudvärk när man stått i krutrök för länge och sniffat men jag tror inte att det är orsaken till din utan mera en felaktig kolv alternativt skjutställning.