Publicerat Januari 17, 200620 yr Synd att den svenska vapenlagstiftningen ibland är så trångsynt.. En sådan här överlevnadsbössa skulle man ju hitta många användingsområden för. : http://www.henryrepeating.com/survival.cfm
Publicerat Januari 17, 200620 yr oj..många som läst, men inte en kommentar fast jag stack ut huvudet lite..
Publicerat Januari 17, 200620 yr oj..många som läst, men inte en kommentar fast jag stack ut huvudet lite.. Då sticker jag ut huvudet lite längre och säger: Den ser ju ju häftig ut, men hur är den att skjuta med.? :
Publicerat Januari 17, 200620 yr tror man får en liknande variant om man köper ett nytt sesnaplan. men det gör man ju inte varje dag
Publicerat Januari 17, 200620 yr Undras om det är möjligt att få licens för en sådan? Såg rätt skojj ut till plinking eller allmän lekbössa ;D Kom på att en såndär vore fin fin även under ripjakten, bara stoppa ner i ryggsäcken och skida iväg. Går dessa att köpa i Sverige för en dödlig vill jag ha en utan tvekan, mest bara för att ha
Publicerat Januari 17, 200620 yr Undras om det är möjligt att få licens för en sådan? Såg rätt skojj ut till plinking eller allmän lekbössa ;DKom på att en såndär vore fin fin även under ripjakten, bara stoppa ner i ryggsäcken och skida iväg. Går dessa att köpa i Sverige för en dödlig vill jag ha en utan tvekan, mest bara för att ha Passar fint under skotersitsen oxo..om det inte vore för att det är olagligt.. usch vad vi sticker ut hakan här... : Det är nog bra att den här typen av vapen antagligen aldrig går att få licens på i Sverige.
Publicerat Januari 17, 200620 yr hej örnöglan jag äger en springfiel M6 som är en combi i 22lr/410 helt i rostfritt stål. det går utmärkt att ha den i ryggsäcken, jag hade tänkt att ha den i min båt för utlandsresor.. kolla springfields hemsida. m6 är från början vapen av amerikanska flygare som flög över alaska och pacific. mvh m98
Publicerat Januari 17, 200620 yr Passar fint under skotersitsen oxo..om det inte vore för att det är olagligt.. usch vad vi sticker ut hakan här... : Det är nog bra att den här typen av vapen antagligen aldrig går att få licens på i Sverige. Nu ska vi inte vara sådana, enda djuret som kan tänkas tjuvjagas med en 22lr är väl fjällripor och det kan man ju lika gärna göra med vilken 22'a som helst? Tror knappast att tjuvjägarna bryr sig så mycket om dom får in pipan och allt i kolven när dom lika gärna kan få ett gevär med infällbar kolv under sitsen.. Risken är väl större att den används i en "buses" händer men där finns ju vettigare saker som är enklare att få tag på som exempelvis en pistol.. Måla nu inte fan på väggen för att dom kommer med en smart lösning, är väl bara vårat kära land som är patetiska nog att börja dilla om att förbjuda vettiga lösningar?
Publicerat Januari 17, 200620 yr Skitkul bössa, och praktisk :. Hade gärna fått vara en Hornet eller 22 wm, lite mer användbar kaliber utan att för den skull bli så mycket klumpigare.
Publicerat Januari 17, 200620 yr enda djuret som kan tänkas tjuvjagas med en 22lr är väl fjällripor Kanske det ??? Men min stora undran är hur mycket man överlever om man skulle krasha sin nya fina sesna mitt i kanadas vildmark och råkar springa på den där jätte stora och lurviga nallen som är aningen uppretad. För det var väll nå sånt den var till för om jag fattade det hela rätt is ideal for all outdoorsmen, including campers, backpackers, hunters, fishermen, boat owners and target shooters. And it can still serve its original purpose as a survival rifle for pilots.
Publicerat Januari 17, 200620 yr usch vad vi sticker ut hakan här... : Det var ju Du som började med att sticka ut hakan, och sedan följde hela svansen efter Dig. :
Publicerat Januari 18, 200620 yr Det var ju Du som började med att sticka ut hakan, och sedan följde hela svansen efter Dig. : Japp..hehe Nee men allvarligt skulle det vara praktiskt. TÄNK OM vi skulle få ha vapen som inte alltid är som otympliga järnspett... när vi är ute och jagar.. Visst säger vissa.. bössor ska ju helst se ut som om de kom från innan världskriget och vara si o så.. blaha blaha... Andra säger att det måste vara si o så lång pipa med den o den vikten för annars träffar man inte ens en ladugårdsdörr blaha blaha. .. Jovisst.. men TÄNK OM.. vad praktiskt att ha kanske flera olika bössor med sig.. olika kalibrar osv.. vem har inte ofta önskat sig en andra bössa när ni varit ute o jagat? Själv har jag burit på både en hagelbrakare och älgbössa en del gånger på älgjakten... TÄNK OM man skulle få ha fällbara kolvar, och små lätta vapen som ryms i en ryggsäck utan problem... Visst skulle det finnas tillfällen då man inte enbart behöver en bössa som är vacker som en solnedgång, eller skjuter femklöver på 300 meter, .... nog skulle det finnas tillfällen...
Publicerat Januari 18, 200620 yr hej örnöglanjag äger en springfiel M6 som är en combi i 22lr/410 helt i rostfritt stål. det går utmärkt att ha den i ryggsäcken, jag hade tänkt att ha den i min båt för utlandsresor.. kolla springfields hemsida. m6 är från början vapen av amerikanska flygare som flög över alaska och pacific. mvh m98 Är det en sån här? kan ju kanske inte kallas för vacker, men visst..den har något visst.. det som är annorlunda har ju oxo sin skönhet.. Däremot är den ju framtagen för att fylla en funktion och den ser ju praktisk ut... Du har inte licens för jakt på den?
Publicerat Januari 18, 200620 yr Japp..hehe Nee men allvarligt skulle det vara praktiskt. TÄNK OM vi skulle få ha vapen som inte alltid är som otympliga järnspett... när vi är ute och jagar.. Visst säger vissa.. bössor ska ju helst se ut som om de kom från innan världskriget och vara si o så.. blaha blaha... Andra säger att det måste vara si o så lång pipa med den o den vikten för annars träffar man inte ens en ladugårdsdörr blaha blaha. .. Jovisst.. men TÄNK OM.. vad praktiskt att ha kanske flera olika bössor med sig.. olika kalibrar osv.. vem har inte ofta önskat sig en andra bössa när ni varit ute o jagat? Själv har jag burit på både en hagelbrakare och älgbössa en del gånger på älgjakten... TÄNK OM man skulle få ha fällbara kolvar, och små lätta vapen som ryms i en ryggsäck utan problem... Visst skulle det finnas tillfällen då man inte enbart behöver en bössa som är vacker som en solnedgång, eller skjuter femklöver på 300 meter, .... nog skulle det finnas tillfällen... Visst skulle det vara praktiskt med en smidig bössa. Någon får väl ta och söka licens på en sådan här bössa så får Vi se vad lagens långa arm säger. Vi har en snäll vapenhandläggare här i Kalix men jag tror hon skulle säga nej om fick se bilden på den samtidigt som man lämnade in licensansökan. :
Publicerat Januari 18, 200620 yr hej M6an är helt laglig i Sverige. Pipan är 45 cm och går att användas för jakt. jag har köpt den för 7 år sedan min är tillverkat av CZ för springfeild och är rostfritt och har använt den för att befria trägarn från björktrast och ladan från råtor ;D. funkar utmärk som trägård bössa. önskade hagel pipan var i 20 ,men 410 duger väl för korta hål. det är roligt att skjuta 410 slug i den och har många gånger haft 3 skott som skulle täckas med en fem krona i 25 meters avstånd och rem slug. .22 pipan skjuter 5 skott runt 1 krona i 35 meters avstånd med federal hv och cci velocitor och den konstiga hålsikten mvh m98
Publicerat Januari 18, 200620 yr hej igen obs kolven är himla kort och till och med jag som är kortväxt tycker det skulle ha varit minst 10 cm längre. det krävs vana för att kunna skjuta bra med den. svaret om jag hade licens. ja visst. jag har köpte den från en vappenaffär i stockholm via post orde. vapex hade också m6 för några år sem,nu vet jag ej m98
Publicerat Januari 19, 200620 yr Hej alla ! kombinationen 22lr/410 kan jag tänka vara bra för kommun-skyttar med att slippa två bössor när man åker omkring i bilen efter kajor och skator. /Ulban