Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisolycka 20100711

Featured Replies

Publicerat

Fick ett samtal från en polare, en gris påkörd vid 22 nånting som lämnat platsen.

Jippie!

Äntligen nått o göra.. fast snabb koll på tempen ute va inge kul.. 27 plus vid 22,30 är ingen hit.. speciellt inte iförd skinnbrallor…

Suggan hade åkt med bilen på kofångaren/framskärmen en 15m tills bilen stannat.

Sen trilla hon ner och stack till skogs. De såg en kulting också.

Tyska turister som körde en Nissan micra som inte gick att köra mer… kylarvatten på hela vägen och samtliga lycktor krossade.

De stod kvar med bilen när jag kom dit efter lite fadäs med min egen jaktbil..

( starmotorn skramlar med de verkar inte som motorn följer med, antar de är den däringa synojojden eller va fanen de heter..) Slängde över hund o prylar i den andra bilen, sånt gillar jag inte..

Tyskarna hade hört det prassla en bit in, om det va kultingar eller suggan vet man ju inte.

Lät Blackie välja spår längs diket o sen bar de iväg. Spårade inte längre än kanske 50m sen va vi där de hade hört de prassla och där va tätt som faen.

Kopplade loss o lät henne gå själv. Tar nån minut sen tjoar hon några gånger o vänder tillbaka o tar om sen går de igång med de låter nästan lite halvlojt.. hm

Vi går dit, är väl inte mer än 150-200m från vägen.

Har panlampan tänd o ser direkt jycken som morrar o skäller i en liten öppning framför oss. Grå ner på knä o ser nått svart som tiken nyper till i också.

Den är nog död tänkte jag o gick närmare, jycken gapar på o far fram o tillbaka.

Ser att det är baken på grisen som ligger på magen och att öronen står rakt upp o rör sig.

Nu är hon på gång o resa sig men fick en oryx bakifrån i nacken innan hon han upp på benen. Stack henne också för hon sprattlade så förbenat…

Blackie va glad i alla fall om än väldigt varm i sin väst…

Helt klart rätt gris

post-348-1278887474_thumb.jpg

post-348-1278887490_thumb.jpg

men så tråkigt att där nu finns smått som blev av med morsan. Ska visst ligga en åtel 300m därifrån så de klarar sig förhoppningsvis om de nu vet va maten finns.

Skönt att det gick snabbt o smidigt för jag är rätt säker på att några timmars jakt hade knäckt Blackie i denna värmen. Husse bröt ju ihop efter 50m… :rolleyes:^_^

Å här står kräket o räcker ut tungan :D

post-348-1278887461_thumb.jpg

Jag kunde inte se att det va några ben av, bara skrubbsår men hon hade säkert ordentliga inre skador men hur långt suggan gått om hon kommit på benen kan man ju fundera på...

Publicerat

Hatten av för hund och förare! :rolleyes:

Publicerat

Härligt! Skönt att få stilla abstinensen lite :rolleyes:

Bra jobbat!

Publicerat

härligt Grattis till dig o hund som klarade grisen och att stå ut i den värmen

Publicerat

Åter igen snyggt jobbat!

Definitivt synojojden som krånglar :rolleyes:

Publicerat

Elakt varmt igår,

starkt jobbat att inte flyta bort och samtidigt ro eftersöket i land.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Tack gubbs... åskan kom senare o så regnade det ordentligt i morse.

Nu är det ångbastu utomhus...

Försökt göra nått åt bilj-vlen... jag ger nog upp o ringer nån som begriper...

Vid närmare koll så snurrar motorn det luktar bensin men tänder inte als.

Den har stått still 3 veckor minst och flyttade den lite i torsdags men då startade den men dog strax igen så jag rullade undan den. Trodde att de va batteriet som va urladdat men de har jag fixat sen dess.

Automatlåda, suzuki grand vitara -00 om nån känner igen skiten...

Publicerat

Bra att du håller dig sysselsatt. ^_^ Det där skötte ni bra, som alltid. :angry:

Är lite jobbigt med värmen. Är väldigt tveksam till om jag vågat släppa Lina i det här helvetesvädret. Eftersom hon verkar köra tills hon rasar ihop.

Publicerat

Snyggt jobbat.

Huvva för att vara ute länge i denna värme.

Publicerat
Försökt göra nått åt bilj-vlen... jag ger nog upp o ringer nån som begriper...

Vid närmare koll så snurrar motorn det luktar bensin men tänder inte als.

Den har stått still 3 veckor minst och flyttade den lite i torsdags men då startade den men dog strax igen så jag rullade undan den. Trodde att de va batteriet som va urladdat men de har jag fixat sen dess.

Automatlåda, suzuki grand vitara -00 om nån känner igen skiten...

Ta och slå en signal till Bäck och gå och lägg dig i skuggan sen. :angry: Kan inte fan hållå på med biljävlar i den här värmen. ^_^

Publicerat

Krånglade fördelare/-lock kan ge jäkligt knepiga problem. Tändspole? Kablar? Stift? Tändmodul? Lätt å kolla.

Publicerat
  • Författare

BILAR.....

Skulle kolla lite idag o då har suzuki j-vlen små dumma hål till tändstiften...

Desutom en kåpa över o det verkar vara en tändspole på varje stift..

Tanken va o kolla hur stiften såg ut..

Inte har jag nån sån liten tändstifts hylsa heller..

Skulle ändå till stan o köpa pool så det inhandlades en passande hylsa.

Hade stora planer på att stanna i fordens AC kupe hela dagen... så skönt de är med svalkan.

Hem igen..

Ner med den lila hylsan i de lilla hålet o nog passade den men förlängaren räckte inte...

Hittade en till efter o letat en stund o druckigt 1,5 liter vatten för o ersätta det som redan runnit ur porerna..

Fick loss stiftet o de såg hel ok ut.

Luktade bensin om den så jag antar att det kom fram soppa.

skruvade dit skiten igen o nu lät det annorlunda, verkar vilja tända.

Men nu va batteriet trött så jag satte till starthjälp via batteriladdare o bilen gick igång om än slite motigt.

O nu startar fanskapet o jag vet inte som vanligt inte ett skit om vad eller hur jag lagat den... <_<:rolleyes:

Man kanske ska starta eget i bilbranchen.... ;)

Publicerat

Utan att veta bättre så skulle jag tro att din bil blivit "sur"

Det händer även bilar med insp även om man inte tror det, ev skulle det hjälpt med ett bra batteri samt fullgas en stund.

Skönt att det ordnade sig i vart fall, även om det känns bättre om man vet var felet låg och hur man fixade det till nästa gång det händer..

//