Publicerat Juli 14, 201015 yr Så var det dags för en naiv novis att öppna munnen igen... ...och ställa frågan som kanske är självklar för alla utom förutom mig. Jag har kikat - tråkig humor - på olika kikarsikten en tid och blir inte klok på "standarden" för de olika riktmedlen som finns. Finns det någon standard när man t.ex. skriver att det är riktmedel nr 1, 4 osv? För de ser lite olika ut på en del ställen tycker jag... Så klart är "Tyska 1'an" en standard men de andra? Skulle vara bra om det finns någon "förteckning" eller katalogsida där alla olika riktmedel visas. Vore "roligt" men framför allt underlätta mkt när man sitter och tittar på olika annonser osv. Någon som har något bra tips?
Publicerat Juli 14, 201015 yr Så var det dags för en naiv novis att öppna munnen igen... ...och ställa frågan som kanske är självklar för alla utom förutom mig. Jag har kikat - tråkig humor - på olika kikarsikten en tid och blir inte klok på "standarden" för de olika riktmedlen som finns. Finns det någon standard när man t.ex. skriver att det är riktmedel nr 1, 4 osv? För de ser lite olika ut på en del ställen tycker jag... Så klart är "Tyska 1'an" en standard men de andra? Skulle vara bra om det finns någon "förteckning" eller katalogsida där alla olika riktmedel visas. Vore "roligt" men framför allt underlätta mkt när man sitter och tittar på olika annonser osv. Någon som har något bra tips? Du är långt ifrån ensammen om problemet kan jag säga..
Publicerat Juli 15, 201015 yr Så var det dags för en naiv novis att öppna munnen igen... ...och ställa frågan som kanske är självklar för alla utom förutom mig. Jag har kikat - tråkig humor - på olika kikarsikten en tid och blir inte klok på "standarden" för de olika riktmedlen som finns. Finns det någon standard när man t.ex. skriver att det är riktmedel nr 1, 4 osv? För de ser lite olika ut på en del ställen tycker jag... Så klart är "Tyska 1'an" en standard men de andra? Skulle vara bra om det finns någon "förteckning" eller katalogsida där alla olika riktmedel visas. Vore "roligt" men framför allt underlätta mkt när man sitter och tittar på olika annonser osv. Någon som har något bra tips? Någon standard för vad riktmedel heter finns inte, i princip vaje tillverkare har sin egen variant. I katalogen "Vapenguiden" som kommer ut en gång per år så visar man ett stort urval av riktmedel, det är den bästa "sammanställningen" jag sett så här långt.
Publicerat Juli 15, 201015 yr Googla "reticles", använd bilder istället för webben = "det dyker upp massor" Det är faktiskt synd att det inte finns en standard, men det går ju att att jämföra de olika riktmedlem hjälpligt om man lägger upp dem sida vid sida på "burken" Raggarö