Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är jag rätt på det med en Browning bar

Featured Replies

Publicerat

Tjena gott folk.

Har lite funderingar om en Browning bar shorttrack i kal 308win till o ha för vildsvins jakt på åtel och drev jakt samt till rådjur o hjort. tänkte sätta en Trijicon 2,5-10*56 på ett leopold QR fäste. nu är det ju som så här åxå att det blir min första bössa ( har jagat förr tog examen 1991 men fick lägga ner jakten 96 pga olika omständigheter )

Och nu har min käre kolega Leif fått mig till o börja igen.

Mest är det vildsvin som han drar ut mig på och jag undrar då är det rätt som jag tänker ?

innan hade jag just en browning bar i 308 o den gilla jag. men mycket vatten har runnit under bäcken sedan 1996. finns det andra halvautomater som är likvärdiga i samma prisklass ?

Gillar tyska ettan i siktena o handlarn rekomenderade Trijicon. finns det andra alternativ ?

tackar för era tankar om detta

/Andreas

Publicerat
Tjena gott folk.

Har lite funderingar om en Browning bar shorttrack i kal 308win till o ha för vildsvins jakt på åtel och drev jakt samt till rådjur o hjort. tänkte sätta en Trijicon 2,5-10*56 på ett leopold QR fäste. nu är det ju som så här åxå att det blir min första bössa ( har jagat förr tog examen 1991 men fick lägga ner jakten 96 pga olika omständigheter )

Och nu har min käre kolega Leif fått mig till o börja igen.

Mest är det vildsvin som han drar ut mig på och jag undrar då är det rätt som jag tänker ?

innan hade jag just en browning bar i 308 o den gilla jag. men mycket vatten har runnit under bäcken sedan 1996. finns det andra halvautomater som är likvärdiga i samma prisklass ?

Gillar tyska ettan i siktena o handlarn rekomenderade Trijicon. finns det andra alternativ ?

tackar för era tankar om detta

/Andreas

Halvautomater finns av olika design och pris, kläm och känn bara, BAR håller klassen än, allt beror på vad för "lulllull" du behöver, tex fint kolvträ, mm.

Nog fixar bössan och kalibern det du tänkt dig använda den till, vad gäller gluggen så finns det ju en uppsjö av bra gluggar att välja på, men Trijicon ligger bra till för uppgifterna, det finns såväl dyrare som billigare gluggar förstås.

Publicerat

Det blir nog jättebra, särskilt eftersom du trivts med en sådan tidigare. Alla jag känner som har halvautomat har Browning Bar. 308 måste även vara bra i halvautomat kan jag tänka mig.

Siktet blir även det bra till grisvak, men till drevjakt kan det vara lite i största laget.

Publicerat

Det blir nog jättebra, särskilt eftersom du trivts med en sådan tidigare. Alla jag känner som har halvautomat har Browning Bar. 308 måste även vara bra i halvautomat kan jag tänka mig.

Siktet blir även det bra till grisvak, men till drevjakt kan det vara lite i största laget.

Publicerat
  • Författare

Hallojs.

Känns ju bra att man e på rätt väg med bössan =)

Wannabe: jag tänkte sätta dit ett rödpunktsikte vid drevjakt så fort som ekonomin o frugan tillåter =)

där av QR fästet.

/Ha de najs

Eas