Publicerat Januari 17, 200620 yr Hejsan alla forumister! Jag har hittat det ultimata siktet som jag ska ha på min 6,5:a när jag får hem den tror jag. Docter 3-9x40 med 1" tub. Någon som har erfarenhet av denna? Känns som att man får mycket valuta för pengarna. Vilka säljer Docter i Sverige? Någon som beställt ifrån denna sidan som jag länkat till? http://www.docteropticsusa.com/3to9.php MVH/Jocke
Publicerat Januari 18, 200620 yr 432$ ger en 4500:- + frakt o föräkring om du ska importera den lagligt och ej vid sidan om. Annars så blir det väl än 3450:- + hur du ska få hem den. Det ligger tydligen En Docter 2,5-10x48 beg. hos Torsbo för 4300:-. Det är ett bra pris om den är okej, vilket jag inte vet. RM 4.Den kan du säkert pruta lite på. Samt en Helia CT 1-6x42 om du vill ha 1" för 5900:- i nyskick. Om du vill så kan jag kolla upp priset på samma Docter här. Men jag kan ej garantera att det är lägre eller samma pris. Jag säljer Docters sortiment. Men denna är ingen som säljs i Sverige. Utan troligvis avsedd för Amerikanska marknaden. Jag är själv lite sugen på att se deras högförstorande 8-25x50 med AO samt deras Sauer-sikte som dom själva skryter mycket med. Förstår inte riktigt varför dom håller på att envisas med 1" tub på en 8-25 te.x.. Docter gör inget skit. Mycket bra grejer och bra linser.Dom har en av de bästa robusta handkikaren på marknaden. Maila mig om du vill att jag ska kolla pris.
Publicerat Januari 18, 200620 yr Anders: om du vill så kan du gärna få kolla upp priset på samma Docter här. Låter som om det blir dyrt att köpa det "over there". känns som att även om det koster en tusenlapp mer så tjänar man på att köpa det här utan massa tullavgifter och skit. Men det hade vatt väldigt snällt om du ville kolla upp priset hoss dig. MVH/Jocke
Publicerat Januari 18, 200620 yr Ska kolla i morgon. Om jag inte hör av mig. Påminn mig. Jag har haft så otroligt mycket att göra senaste tiden. Så det känns som jag lever i ett Kaleikoskop.
Publicerat Januari 19, 200620 yr Doctern kostar ca. 5800-6000:- här i Sverige . Med andra ord dyrare. Rekommenderar dig även att söka på Ebay te.x .