Publicerat Juli 15, 201015 yr Jag har för ett en månad sedan hämtat en tax, min första hund. Jag skulle bli glad om jag kunde fål lite tipps och råd om inkallning och injagning MVH Ante C
Publicerat Juli 16, 201015 yr Jag har för ett en månad sedan hämtat en tax, min första hund.Jag skulle bli glad om jag kunde fål lite tipps och råd om inkallning och injagning MVH Ante C Det finns rätt mycket skrivit om detta innan så sök lite så tror jag du hittar rätt mycket. Annars är det viktigt att den får komma till skogen tidigt och ha inte för bråttom. Låt den söka ut själv gå inte för mycket med den. Sätt dej på någon lämplig plats och låt den söka ut längre och längre. Sen skulle jag nog skaffa en Garmin kan vara till stor hjälp under injagningen då du får en bra uppfattning vad hunden håller på med. T.ex. du ser att den går iväg på slag men kommer tillbaka lite för enkelt. Då kan du gå tillbaka med hunden där den vände och få den ta sig an spåret igen och även resa djuret. Du kan även se hur söket funkar mm. Lycka till med Taxen, Mats.
Publicerat Juli 16, 201015 yr Hejsan! Grattis till valpen! Taxar är underbara, har 2 själv! Jag föreslår att ni går en valpkurs med valpen, det är nyttigt för er båda. Jägareförbundet brukar hålla valpkurs och grundlydnads kurser för jakthundar. Mvh Jonas
Publicerat Juli 20, 201015 yr Hej. Här finns allt du kan tänkas undra. http://www.taxklubben.org/Injagnigsrad_olle%20lundberg.htm Morris
Publicerat Juli 24, 201015 yr Du har köpt en TAX...Lev med det ( säger en som har en 8-årig tax som på sistone börjar bli lydig men bara när det vankas mat )
Publicerat Juli 24, 201015 yr Du har köpt en TAX...Lev med det ( säger en som har en 8-årig tax som på sistone börjar bli lydig men bara när det vankas mat ) Antagligen inte taxens fel
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.