Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

slitage på strängen

Featured Replies

Publicerat

Nån som vet hur det kommer sig att strängen slits så mycket mellan strängstopparen o nockläget? har endast haft ett fåtal islag på underarmen, och använder inte armskydd så slitaget bör ju inte bero på islag på underarmen iallafall. Har det med vibrationerna att göra när strängen slå mot strängstopparen B) vill ju helst undvika att ta kirurgtejpen på strängen ;)

Publicerat
Nån som vet hur det kommer sig att strängen slits så mycket mellan strängstopparen o nockläget? har endast haft ett fåtal islag på underarmen, och använder inte armskydd så slitaget bör ju inte bero på islag på underarmen iallafall. Har det med vibrationerna att göra när strängen slå mot strängstopparen -_- vill ju helst undvika att ta kirurgtejpen på strängen ;)

Jag får så också! de kan fortfarande vara islag! men bara så lite att du inte märker av det! en liten snudd på tröjan räker med tiden! för min del är det så iaf!

Mvh

Publicerat
Nån som vet hur det kommer sig att strängen slits så mycket mellan strängstopparen o nockläget? har endast haft ett fåtal islag på underarmen, och använder inte armskydd så slitaget bör ju inte bero på islag på underarmen iallafall. Har det med vibrationerna att göra när strängen slå mot strängstopparen -_- vill ju helst undvika att ta kirurgtejpen på strängen ;)

Jag tror också att du har islag på armen någonstans, sätt lite rött läppstift på strängen och skjut, kolla

sen på kläder/armskydd om det kladdat av sig där. Vet inte vilken båge du har men kan vara värt att

fråga tillverkaren med ett e-mail och bifoga en bild. rent logiskt ska den inte nötas om den inte träffar något

, kan den slå i kabeln kanske ?

Publicerat
  • Författare

Den har slagit i armen/tröjan vid ett par tillfällen. Dock ser slitaget ut att ha ökat senaste tiden, trots att jag oftast har endast t-shirt på mig. (har även nån form av klädesplagg på underkroppen då förstås) -_- Men som sagt, det kan ju vara "äldre" islag som visar sig med tiden nu. Blir dock fundersam.

Publicerat
Den har slagit i armen/tröjan vid ett par tillfällen. Dock ser slitaget ut att ha ökat senaste tiden, trots att jag oftast har endast t-shirt på mig. (har även nån form av klädesplagg på underkroppen då förstås) -_- Men som sagt, det kan ju vara "äldre" islag som visar sig med tiden nu. Blir dock fundersam.

Jat utgårfrån att du vaxar strängen rgelbundet ?

Publicerat
  • Författare

Jo jag vaxar strängen, Kanske handlar om kvaliten på strängmaterialet? lär kolla upp det iallafall=/

Publicerat
Jo jag vaxar strängen, Kanske handlar om kvaliten på strängmaterialet? lär kolla upp det iallafall=/

klart det handlar om kvalitet

extremt mycket utslitning=Bear sträng

vad har du för båge