Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kick-Off, Ungdomssektionen

Featured Replies

Publicerat

Ungdomssektionen bjuder in till Kick-Off för dig som är 13-25 år den 29/8 kl 18.00!

Plats: Säve skyttecenter

Vi kommer köra genomgång av vad vi har för aktiviteter och jakter på gång och som du kan anmäla dig till. Vi kommer även att skjuta på jaktsimulatorn och självklart bjuds det på pizza och dricka!

För att delta på jakt bör du ha tagit jägarexamen och ha tillgång till vapen.

Häng med nu!

Anmälan med namn och kontaktuppgifter skickas till c.gustafsson@live.com senast 25/8.

//Magnus & Christian

Publicerat
  • Författare

Kom igen nu! Det måste ju finnas någon här inne som bor i området och är intresserad... Om du är för gammal så kan du väl tipsa någon som är mellan 13-25. Det finns massa spännande grejer att vara med på!

Publicerat

Ett jättebra initiativ! Oj vad jag hade fallit för detta när jag var i den åldern: helt jakttokig och kände ingen som jagade och hade inga ingångar till jakten... Dröjde många år innan jag kom igång.

Publicerat

f*n va bra att de finns jaktkretsar som ordnar sånt där! sånt där brukar ju vara riktigt trevligt, och sen är de ju bra att knyta nya kontakter ;)

Publicerat
  • Författare

ja det är det som är meningen Marterius. Vi försöker även skaka liv i våra jaktlag så unga har en chans att ta sig in i dem.

Vi är två som fått detta i uppdrag och vi kommer göra allt vi kan för att få det så bra som möjligt! Vi måste bara få ihop en grupp ungdomar som är intresserade.

Det har funnits sånna som haft detta uppdraget tidigare men milt sagt kan man väl säga att de inte varit så bra...

Tipsa unga i er närhet nu !

Publicerat

jag kan tänka mig att de finns många jaktintresserade ungdomar, speciellt nere i södra sverige som inte kommer ut på jakt. Dels för att de är brist på tillgång till mark, och sen är de oftast välldans dyrt. Annat äre uppe i norr, här bjuder SCA ungdomar under 24 år på gratis småviltskort ;)

Publicerat
  • Författare
jag kan tänka mig att de finns många jaktintresserade ungdomar, speciellt nere i södra sverige som inte kommer ut på jakt. Dels för att de är brist på tillgång till mark, och sen är de oftast välldans dyrt. Annat äre uppe i norr, här bjuder SCA ungdomar under 24 år på gratis småviltskort -_-

Så är det garanterat. Jag är en av dem... Om viljan och intresset finns men inte tillgången är det tråkigt. Vi vill fylla den luckan så mycket det går. Ni i norr är nog riktigt duktiga på detta. Vi har att lära :P

Publicerat
Så är det garanterat. Jag är en av dem... Om viljan och intresset finns men inte tillgången är det tråkigt. Vi vill fylla den luckan så mycket det går. Ni i norr är nog riktigt duktiga på detta. Vi har att lära ;)

Destu mer söder ut man kommer destu girigare blir människorna *host*

De där får ja nog äta upp sen ;)

Publicerat
  • Författare
Destu mer söder ut man kommer destu girigare blir människorna *host*

De där får ja nog äta upp sen ;)

Heheh ja det kan nog vara så...

Publicerat

ja tror de kan vara så. för jaktmarkerna är så himla mycket dyrare där nere så vissa människor är nog väldigt mån om att ha de för sig själv när dom betalat så dyrt för de. Men då är de ju bra att vissa tar tag i ungdomsjakten ;)

Publicerat
  • Författare

Har ni tipsat unga i er närhet nu?