Publicerat Juli 17, 201015 yr Konstig på så sätt att med 85 gr sierra så sitter dom i mitten som dom ska men då matar man den med 60 gr sierra ocg då ligger träffbilden lågt till höger En lättare snabbare kula borde väl enligt fysikens alla lagar gå högre. Det har dom då alltid gjort annars för mig. Dom sitter ca 3 cm till höger och lika mycket lågt. Kan ju fortfarande smälla på en räv på moderata avstånd utan att bry sig men hade ju hoppats på ren spridning i lod. Jaja man kan väl inte få allt. Kan väl tillägga att det var 6x45 jag sköt Tog med mig Sako 22:an så pojken fick panga med den. Han tyckte det var riktigt skoj, han har inte varit så intresserad tidigare men nu verkar det förhoppningsvis ha släppt Han fick en tomhylsa i ögat då han var 4 drygt och då svalnade väl intresset lite. Då sköt han med min 22 pickadoll.
Publicerat Juli 17, 201015 yr Pipsvängning och när kulan släpper mynningen är svaret kan ta vart som men grövre pipor brukar inte svänga så mycket
Publicerat Juli 17, 201015 yr Författare Har sugrörspipa på den här. Men serierna är ju samlade så den verkar ju konsekvent i det fallet.
Publicerat Juli 17, 201015 yr Sugrörspipa då är allt som det ska finns inga mönster min 7br skjuter högre och till vänster då jag skruvar på dämparen, trodde givetvis den skulle skjuta lägre då man hänger en tung klump på det sugröret BTW: verkar som du och jag håller igång forat själv denna varma dag surrar i två trådar samtidigt, och dem säger att män inte har simultan kapacitet, dricker kaffe och äter en glass också
Publicerat Juli 17, 201015 yr Författare Sugrörspipa då är allt som det ska finns inga mönster min 7br skjuter högre och till vänster då jag skruvar på dämparen, trodde givetvis den skulle skjuta lägre då man hänger en tung klump på det sugröret BTW: verkar som du och jag håller igång forat själv denna varma dag surrar i två trådar samtidigt, och dem säger att män inte har simultan kapacitet, dricker kaffe och äter en glass också Dricker öl själv har inte såå varmt just nu. Rätt disigt och dimma just nu, helt ok med det Jaja, det är vad det är. Vart bara så förvånad över resultatet.
Publicerat Juli 17, 201015 yr Har själv noterat samma fenomen i vissa av mina bössor. Det är inte alltid så att en tyngre kula går lägre än en lättare/snabbare.
Publicerat Juli 17, 201015 yr Författare Har själv noterat samma fenomen i vissa av mina bössor. Det är inte alltid så att en tyngre kula går lägre än en lättare/snabbare. Var en ögonöppnare för mig, aldrig varit med om det tidigare. Vart har du hållt hus förresten??
Publicerat Juli 17, 201015 yr Vart har du hållt hus förresten?? Jag har varit lite "utbränd" på forumen igen och kört ett par månader helt utan forumnärvaro.
Publicerat Juli 17, 201015 yr Jag har varit lite "utbränd" på forumen igen och kört ett par månader helt utan forumnärvaro. Har en sambo som påtalar att hon uppskattar om samma fenomen hände mig Kan bli lite mycket av den här varan ibland. MVH/Jocke
Publicerat Juli 17, 201015 yr Författare Har en sambo som påtalar att hon uppskattar om samma fenomen hände mig Kan bli lite mycket av den här varan ibland. MVH/Jocke Tror frun skulle uppskatta det med. Meeen nääääää, måste ju hålla sig uppdaterad