Publicerat Januari 18, 200620 yr Hej, jag vet att vissa av de äldre sakomodellerna levererades med en rak klassisk kolv. Om det finns nån vänlig själ som har nån bild på hur dessa såg ut vore jag tacksam. Jag har en Forester Lyx (L579) som jag funderar på att fixa en ny kolv till, även om detta projekt inte står främst i kön ännu börjar det bli dags att fundera på hur kolven skall se ut. Jag har givetvis vissa idéer men skulle uppskatta lite nya uppslag. I dag sitter det en högglanslackad kolv komplett med vita effektplattor som garanterat inte är den slutgiltiga kostymen till den bössan ;D Henrik
Publicerat Januari 18, 200620 yr Henrik, Jag har en del gamla Sako-broschyrer hemma... Jag kan ta en kopia och posta till dig om du PM:ar mig din adress. Mvh
Publicerat Januari 18, 200620 yr Bössan på bilden är en Sako AIII med en original Sako Classic Grade kolv (den lösa kolven är inte Sako). Hälsningar, Martin
Publicerat Januari 19, 200620 yr Författare Tackar för hjälpen! Martin jag måste dock säga att jag blir intresserad av historien bakom den lösa kolven. För jag antar att den är avsedd för forestern? Bifogar en bild på bössan för de som är intresserade av lite "retro" MVH Henrik