Publicerat Juli 17, 201016 yr hejsan tänkte köpa mig en 223.r men vet inte vilket sikte jag ska köpa! ska använda bössan mest till bäverjakt och toppfågel även en del rävvak! har ni nått förslag? Max 13k får det kosta! skadar inte om det är belyst men behöver inte vara det!
Publicerat Juli 17, 201016 yr köp de nya billiga siktena i ziessersien. då får du ett fint sikte för små pengar.
Publicerat Juli 18, 201016 yr köp de nya billiga siktena i ziessersien. då får du ett fint sikte för små pengar. Har inte själv tittat i några men har läst, bla här på forumet att flera upplevt kant-oskärpa i dom. Tänk åxå på att inte ha för tunt riktmedel om du ska vaka räv,samtidigt inte för grovt om du ska jaga topp-fågel. Trijicon 5-20x50 borde sitta som en smäck!! Kostar runt 12000:- i Sverige har jag för mig.
Publicerat Juli 18, 201016 yr Har inte själv tittat i några men har läst, bla här på forumet att flera upplevt kant-oskärpa i dom.Tänk åxå på att inte ha för tunt riktmedel om du ska vaka räv,samtidigt inte för grovt om du ska jaga topp-fågel.Trijicon 5-20x50 borde sitta som en smäck!! Kostar runt 12000:- i Sverige har jag för mig.
Publicerat Juli 18, 201016 yr nya zeiss sikterna är ett skämt enligt mig, kan lika gärna köpa ett beg sikte för 1k o få samma skärpa i det! så skippa de om du inte vill bli missnöjd trijicon 5-20 zeiss diavari viktory 6-24 går säkert o få hem från staterna eller något sånt för runt 13 gissar jag på ( då obelyst misstänker jag iof ) 13k är rätt mkt pengar o man får mkt för dom om man letar runt lite
Publicerat Juli 18, 201016 yr Nikon monarch kanske? De lär vara prisvärda. Eller Bushnell Elite. Eller begat Zeiss.