Publicerat Juli 18, 201015 yr Hej Tänkte beställa Trijicon 2.5-10 x56 till min Tikka T3, men jag är osöker på vilket fäste jag ska beställa. Jag har letat här på forumet för att försöka hitta det, men har inte lyckats. Finns det nån som vet vilket fäste jag behöver ha? (hög eller extra hög), och vet nån om Trijicon AccuPoint ringar går att fästa på Tikkan?
Publicerat Juli 18, 201015 yr En kompis till mig har en T3 med trijicon, han har warns fasta höga ringar, och då är det perfekt, knappt något mellanrum mellan objektivet och pipan. På min battue måste man tabort skenan för att få ditt trijicon.
Publicerat Juli 18, 201015 yr SJälv har jag leopolds qr fäste på min tikka t3, har ett Trijicon 3-9x40 o den är monterad med medium ringar.... mvh
Publicerat Juli 18, 201015 yr Författare Hej Det jag har på min Tikka nu är Leopold VX-1 / 4-12x40, med Sako`s Optilock ringar "Tikka 1" LO. Det står på baksidan att det ska gå att sätta ett sikte med objektiv 48-56 mm. Men när man tittar på bössan så är det endast ca 3 mm, från underkant på objektivet till pipan. Trijicon siktet som jag ska köpa har ett objektiv på x56, så jag förmodar att jag behöver "höga ringar" eller "extra höga ringar". Får nog åka ner till vapenhandlaren och fråga.
Publicerat Juli 18, 201015 yr Författare En kompis till mig har en T3 med trijicon, han har warns fasta höga ringar, och då är det perfekt, knappt något mellanrum mellan objektivet och pipan.På min battue måste man tabort skenan för att få ditt trijicon. Vad är det för optik din kompis har på siktet? är det x 56?
Publicerat Juli 18, 201015 yr Vad är det för optik din kompis har på siktet? är det x 56? yes det är x56 glömde skriva det
Publicerat Juli 18, 201015 yr HejTänkte beställa Trijicon 2.5-10 x56 till min Tikka T3, men jag är osöker på vilket fäste jag ska beställa. Jag har letat här på forumet för att försöka hitta det, men har inte lyckats. Finns det nån som vet vilket fäste jag behöver ha? (hög eller extra hög), och vet nån om Trijicon AccuPoint ringar går att fästa på Tikkan? Har en T3a med 56-Trijicon. Så här der d ut med Leupold QR "superhigh". Som synes vill jag ha siktet rätt så långt fram i ringarna. Om du behöver dra bak det så minskar utrymmet mellan pipa och objektiv pga. pipans profil.
Publicerat Juli 19, 201015 yr Författare Har en T3a med 56-Trijicon. Så här der d ut med Leupold QR "superhigh". Som synes vill jag ha siktet rätt så långt fram i ringarna. Om du behöver dra bak det så minskar utrymmet mellan pipa och objektiv pga. pipans profil. Tack för svaret! Jag måste ha "HöhHög" eller "extra höga", beroende på hur lånt fram siktet ska vara! Stort tack igen!