Publicerat Juli 18, 201015 yr Är nylandad i laddträsket vilket har medfört en del frågor, rent ur sagt jäkligt många faktiskt.. En undran jag har är om man kan använda LEE:s CASE LENGTH GAUGE 8x57 till 9,3x57. funderade på om man kunde "tejpa" ner utrymmet som blir med den 1,3 mm för liten 8,57 Case length gauge så den passar 9,3x57? Patronerna sett till ändamålet för just Case length gauge är identiska förutom diametern på kulan. Trimlängd är samma (Robsoft), hylshållare är samma Jag frågar eftersom det inte finns till 9,3 x57 utan tydligen måste specialbeställas från LEE. 8x57 finns dock i standardsortimentet. Eller är jag helt ute och cyklar????
Publicerat Juli 19, 201015 yr ja det funkar men kommer inte hålla särskillt länge har byggt om några lee pinnar, men då svarvat hylsor och trätt på
Publicerat Juli 19, 201015 yr Författare hmm Hylsa låter ju inte helt fel. Bättre än tejp. OK avgjort, då blir det en beställning på en sådan.
Publicerat Juli 31, 201015 yr Författare För informationens skull så har jag initialt provat med en krympslang på denna. Har dock inte testat i "skarpt" läge än men det verkar funka ok, om man är lite försiktig vid hanteringen.
Publicerat Oktober 6, 201015 yr jag skulle rekommendera att någon med svarv gör en teflonplasthylsa med sugpassning mot pinnen.. då kan man ta bort den för en annan kaliber. Iofs är trimverktyget från LEE så billig att man kan köpa en för varje kaliber... Bara hoppa över ett skjutpass..