Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

är det någon i skåne som behöver hjälp med att skydda grödor?

Featured Replies

Publicerat

tjena,

om det är någon som behöver hjälp och tralla sädfält på natten eller tycker det e trist o göra det själv så "ställer jag upp" om ni tycker det e jobbigt. jag har semester denna vecka och kan ta dagar när jag vill nästa vecka. annars sitter jag vak istället. bara om någon vill ha hjälp så gör jag hellre det.

prickar oftast det man siktar på <_<

släng iväg ett pm om ni känner för det.

/Kalle

Publicerat

Du har väl inte semester heller, du vet vart du skall åka o nypa ett par nassar.

/Christian

Publicerat
  • Författare
Du har väl inte semester heller, du vet vart du skall åka o nypa ett par nassar.

/Christian

jo det ska jag det med. ska ringa imorn och ut på kvällen natten om det passar. dock kan man ju alltid lära känna andra människor som e trevliga. vet ju själv hur frustrerande det kan vara med odlingar som blir kvaddade.

Publicerat

fått lite dov som klampat runt i säden ;)

Publicerat

Intressant idé! ;)

Har själv semester vecka 31-35 och har både bil och en massa bössor till förfogande :P

Publicerat
  • Författare
fått lite dov som klampat runt i säden :D

inte bra.

Publicerat
  • Författare

jag ska på uppdrag i Årröd ikväll/natt. lillkillen får hänga på och sova i skogen eller vad han nu hittar på. inte så allvarligt kanske men skogstid är bra för både frasse och mig. med tanke på hur livat det kan va enl många när piggisarna käkar så spelar det nog mindre roll.

tänkte dra igång vi 8-9 tiden så får vi se.

Publicerat
jag ska på uppdrag i Årröd ikväll/natt. lillkillen får hänga på och sova i skogen eller vad han nu hittar på. inte så allvarligt kanske men skogstid är bra för både frasse och mig. med tanke på hur livat det kan va enl många när piggisarna käkar så spelar det nog mindre roll.

tänkte dra igång vi 8-9 tiden så får vi se.

Årröd utanför Hörby? Mvh

Publicerat
  • Författare
Årröd utanför Hörby? Mvh

jepp. så sant så sant! bor i landskrona så det är inte långt dit, typ 35 minuter eller så.

Publicerat

Hojs.

Det är ju synd att man inte fått sin bössa än, annars kunde man ju hjälpa till med lite nasse jakt ;)

/Eas

Publicerat
  • Författare

skall åka och vaka inatt, det är det saken gäller. skulle man få tag i en nasse har man gjort god gärning för området för det är satan vad där kan se ut vid vissa tidpunkter.

alla kan väl fråga runt generellt och se om någon behöver hjälp det är ju inte direkt svårt. man kan alltid lägga ut en blänkare här.

när det är dags för skörd kan man ibland se från vägen hur de sticker då sista strängen i fältet tröskas, lite fräckt.