Publicerat Juli 19, 201015 yr Tänkte jag skulle visa upp en av de senaste knivarna jag fått färdig. Skaft i "egenplockad" björkvril, renhorn med filework, mellanlägg av svart spacer och tenn. Slida i tysk rårand. Blad av Per Björkman, Röbäck Kommentarer och kritik mottages naturligtvis tacksamt! //Niclas
Publicerat Juli 19, 201015 yr Tänkte jag skulle visa upp en av de senaste knivarna jag fått färdig. Skaft i "egenplockad" björkvril, renhorn med filework, mellanlägg av svart spacer och tenn. Slida i tysk rårand. Blad av Per Björkman, Röbäck Kommentarer och kritik mottages naturligtvis tacksamt! //Niclas den såg riktigt fin ut
Publicerat Juli 19, 201015 yr Tjusig kniv! Lite mkt lullull för att se "macho" ut men jäkligt grann! Roligt med "egenplockad" träbit och den hade fin lyster. Gillar verkligen knivslidan också. Ja, bladet också...för jag har ngt liknande på kniven som min far gjort till mig.
Publicerat Juli 19, 201015 yr Författare Tjusig kniv! Lite mkt lullull för att se "macho" ut men jäkligt grann! Roligt med "egenplockad" träbit och den hade fin lyster. Gillar verkligen knivslidan också. Ja, bladet också...för jag har ngt liknande på kniven som min far gjort till mig. Tackar för det... tror jag , men jag hade nog inte någon föreställning om att den skulle vara speciellt macho heller, så det kan jag ta! Det där med egenplockat material har desvärre blivit en mani... har fulla garaget med diverse vrilar och klykor och rötter och rötade bitar och....
Publicerat Juli 19, 201015 yr Tackar för det... tror jag , men jag hade nog inte någon föreställning om att den skulle vara speciellt macho heller, så det kan jag ta! Det där med egenplockat material har desvärre blivit en mani... har fulla garaget med diverse vrilar och klykor och rötter och rötade bitar och.... He he! Glad att du tog det rätt! Liiite vanskligt att vara "vass" på nätet. Kniven är snygg, ingen tvekan om det. Ska bli roligt att se mer du gjort. Gärna lite olika saker om du håller på och snidar lite "diverse".
Publicerat Juli 20, 201015 yr Tjena Meier. Kul att se dig här o dina fina knivar. Till er alla andra så kan jag bara säga att meier gör fina knivar o vet vad han håller på med mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juli 20, 201015 yr Författare Tjena Meier.Kul att se dig här o dina fina knivar. Till er alla andra så kan jag bara säga att meier gör fina knivar o vet vad han håller på med mvh Kimmo Lilja Oj! Tack Kimmo!!
Publicerat Juli 20, 201015 yr Skitläcker! Härlig färg i träet och slidan matchar i färg... bärre läckert! Skulle inte våga använda kniven dock för mina fingrar innehåller blod. Och OJ vad det blöder när man skär sig i fingrarna! För det gör jag garanterat utan parerskydd. Men vacker är den.
Publicerat Juli 21, 201015 yr Författare Skitläcker! Härlig färg i träet och slidan matchar i färg... bärre läckert! Skulle inte våga använda kniven dock för mina fingrar innehåller blod. Och OJ vad det blöder när man skär sig i fingrarna! För det gör jag garanterat utan parerskydd. Men vacker är den. Tackar Shamani, Jag har aldrig haft knivar med parerskydd och har klarat mig utan skador, men då är ju jag bara en simpel småviltsjägare och fritidsfiskare... men faktum är att det är ett litet fingergrepp/fingergrop innan bladet och de urfilade spåren i tennet ger ett rätt bra grepp ändå. Fast det går ju inte att jämföra med ett "riktigt" parerskydd, det är jag villig att skriva under på. Sen är det svårt att få till en traditionell nordisk läderslida till knivar med parerskydd... men det är klart att det går att lösa med en vikslida... hmmm... kanske dags att testa det också... Tack för dina tankar, det är sånt som får en att utvecklas och tänka vidare! //Niclas
Publicerat Juli 23, 201015 yr Tackar Shamani, Jag har aldrig haft knivar med parerskydd och har klarat mig utan skador, men då är ju jag bara en simpel småviltsjägare och fritidsfiskare... men faktum är att det är ett litet fingergrepp/fingergrop innan bladet och de urfilade spåren i tennet ger ett rätt bra grepp ändå. Fast det går ju inte att jämföra med ett "riktigt" parerskydd, det är jag villig att skriva under på. Sen är det svårt att få till en traditionell nordisk läderslida till knivar med parerskydd... men det är klart att det går att lösa med en vikslida... hmmm... kanske dags att testa det också... Tack för dina tankar, det är sånt som får en att utvecklas och tänka vidare! //Niclas Bare hyggelig!