Publicerat Juli 20, 201015 yr Här är en kniv jag gjorde ett par månader sen. Skaftet av flamm björk, stabbat masur björk, mässing o läder. Bladet är kolstål med filework. Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juli 20, 201015 yr Riktigt snygg Kimmo, Som vanligt. nästan helt i min smak.(men jag är inte som alla andra för jag vill ha korta blad)
Publicerat Juli 20, 201015 yr Författare Tackar. Joo, det är många som vill bladlängder på 6 till 9 cm. Bladet på den här är bara 9 cm så den är inte heller lång igentligen mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juli 20, 201015 yr Tackar. Joo, det är många som vill bladlängder på 6 till 9 cm. Bladet på den här är bara 9 cm så den är inte heller lång igentligen mvh Kimmo Lilja Jag gillar sex... (cm)
Publicerat Juli 20, 201015 yr Författare Ehmm... Jo det är bra längd på en händig jägare. Frugan vill nog ha lite längre heh heh... (Skojar)
Publicerat Juli 20, 201015 yr Ehmm... Jo det är bra längd på en händig jägare. Frugan vill nog ha lite längre heh heh... (Skojar) Om du inte har skickat min kniv ännu så kan du ligga lågt drygt 1 vecka till efter den 1-2 augusti. Vi far söder ut under kommande helg.
Publicerat Juli 20, 201015 yr Min första tanke när jag såg kniven var "djuriskt" vacker. =) Min andra tanke? Hehe...djuriskt vacker.
Publicerat Juli 20, 201015 yr Författare Min första tanke när jag såg kniven var "djuriskt" vacker. =) Min andra tanke? Hehe...djuriskt vacker. Tackar. Isjonsson: Min semester börjar 6 augusti o då gör jag färdigt kniven till dig så det passar perfekt. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juli 20, 201015 yr Riktigt snygg Kimmo, Som vanligt. nästan helt i min smak.(men jag är inte som alla andra för jag vill ha korta blad) Nja du är nog precis som 90% iaf 80% av jägarkåren dom vill ha korta blad och även friluftsfolk. Ha ha det är snarare jag som är i minoritet, som gillar långa blad. Seved
Publicerat Juli 20, 201015 yr Riktigt fin kniv Kimmo en av dom snyggaste jag sett dej göra Ursngg. Ja bladet kunde vara lite längre. Gjorde inte ett dugg. Är masurn stabbad och två färgad Seved
Publicerat Juli 20, 201015 yr Författare Riktigt fin kniv Kimmo en av dom snyggaste jag sett dej göra Ursngg. Ja bladet kunde vara lite längre. Gjorde inte ett dugg.Är masurn stabbad och två färgad Seved Tackar. Tjena Seved. Vet inte riktigt om det är två färgad eller om det är en brunare färg de använt så att det blivit mycket skiftningar när de stabbade biten. Hade en mindre bit kvar låg i en låda jag brukar kasta spill bitar i. Tror jag använde den stora biten för ett par år sedan. Joo, det här med bladena är ju lite smaksak men som du säger verkar det som fler och fler vill ha kortare blad även om jag personligen vill ha en blad längd på 11- 12 cm mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juli 20, 201015 yr Tjena Kimmo. riktigt fin kniv du har gjort ! en undrar bara från en som inte kan nått om nått känns det som ibland dom knivarna du gör är det till försäljning ? och vad skall dom användas till typ utställning, samlarkniv eller är det bruks knivar ? dom är ju så fina o ta ut en i skogen o börja rensa gris kanske får dig att skrika högt ?? som sagt, en undrar bara Ps jag gillar åxå knivar med långt blad /Eas
Publicerat Juli 20, 201015 yr Författare Hej. Knivarna jag gör är till för att användas. För mig ska en kniv användas o vara bra i skogen jakten osv... men den kan också vara vacker att se på vid brasan när man tagit en paus. Visst har jag sålt en del knivar till jägare o frilufts människor under mina dagar. Oftast har det vart priser som vart mer självkostnads priser o en timm penning på kanske 15 kronor om man räknar hur mycket tid jag lagt på kniven. Gör inte detta för att tjäna pengar direkt utan för att det är en hobby jag älskar att koppla av med och trivs med. Material o så kostar ju en hel del o det är dit pengarna går när jag sålt något. Jag tycker att varje kniv jag gör ska användas även om någon säkert har hamnat på hyllan. Som sagt, en kniv ska vara bra att använda men också vacker att se på , så ser jag på saken. Hoppas det förklara lite iallafall hur jag tänker. mvh Kimmo Lilja Tjena Kimmo. riktigt fin kniv du har gjort !en undrar bara från en som inte kan nått om nått känns det som ibland dom knivarna du gör är det till försäljning ? och vad skall dom användas till typ utställning, samlarkniv eller är det bruks knivar ? dom är ju så fina o ta ut en i skogen o börja rensa gris kanske får dig att skrika högt ?? som sagt, en undrar bara Ps jag gillar åxå knivar med långt blad /Eas
Publicerat Juli 21, 201015 yr En riktigt vacker Kimmo-kniv! Fina propotioner och härlig bit flambjörk! Personligen föredrar jag små blad, så den här är egentligen i överkant för mig, men det gör den absolut inte till en mindre vacker kniv för det utan det är väl mer vad användaren föredrar och vad jag förstått så går väl trenden just nu mot det längre. Är det eget tillverkat blad? //Niclas
Publicerat Juli 21, 201015 yr Författare Hej o tackar. Joo, bladet är eget. Hoppas att blad längdena blir lite längre. Kul att göra lite större knivar
Publicerat Juli 21, 201015 yr Hej o tackar.Joo, bladet är eget. Hoppas att blad längdena blir lite längre. Kul att göra lite större knivar Till nästa funderar jag på ett blad av Tony Karlsson, de ligger på omkring 10 cm.
Publicerat Juli 21, 201015 yr Tackar. Isjonsson: Min semester börjar 6 augusti o då gör jag färdigt kniven till dig så det passar perfekt. mvh Kimmo Lilja Ok! Det blir bra och då ska vi vara hemma.
Publicerat Juli 21, 201015 yr Tackar.Tjena Seved. Vet inte riktigt om det är två färgad eller om det är en brunare färg de använt så att det blivit mycket skiftningar när de stabbade biten. Hade en mindre bit kvar låg i en låda jag brukar kasta spill bitar i. Tror jag använde den stora biten för ett par år sedan. Joo, det här med bladena är ju lite smaksak men som du säger verkar det som fler och fler vill ha kortare blad även om jag personligen vill ha en blad längd på 11- 12 cm mvh Kimmo Lilja Okey . Har funderat på att lämna lite masur och flammbjörk till stabbning och färgning, svart/gul. Javisst man ska ha den bladlägnden man trivs med och gillar, annars blir det inte roligt. Japp jag kan tänka mej ända upp till 150 mm för en allroundkniv. Seved
Publicerat Juli 21, 201015 yr Hej.Knivarna jag gör är till för att användas. För mig ska en kniv användas o vara bra i skogen jakten osv... men den kan också vara vacker att se på vid brasan när man tagit en paus. Visst har jag sålt en del knivar till jägare o frilufts människor under mina dagar. Oftast har det vart priser som vart mer självkostnads priser o en timm penning på kanske 15 kronor om man räknar hur mycket tid jag lagt på kniven. Gör inte detta för att tjäna pengar direkt utan för att det är en hobby jag älskar att koppla av med och trivs med. Material o så kostar ju en hel del o det är dit pengarna går när jag sålt något. Jag tycker att varje kniv jag gör ska användas även om någon säkert har hamnat på hyllan. Som sagt, en kniv ska vara bra att använda men också vacker att se på , så ser jag på saken. Hoppas det förklara lite iallafall hur jag tänker. mvh Kimmo Lilja +1 Seved