Publicerat Juli 20, 201015 yr Ska köpa ny stutsare. den ska vara till vak o pyrsh typ. Vilken kikare ska jag skaffa Nikon o meopta låter intresant, Vilka är bäst?
Publicerat Juli 20, 201015 yr Meopta kan jag bara uttala mig om. På det stora hela bra, men i motljus är dom värdelösa. Nyfiken fråga, Broby... Broby vart nånstans?
Publicerat Juli 20, 201015 yr Författare Meopta kan jag bara uttala mig om. På det stora hela bra, men i motljus är dom värdelösa.Nyfiken fråga, Broby... Broby vart nånstans? Broby utanför österbymo längst ner i östergötland.
Publicerat Juli 22, 201015 yr Mbbohman: när du säger att meopta är värdelösa i motljus, menar du då Artemis eller Meostar?
Publicerat Juli 22, 201015 yr Broby utanför österbymo längst ner i östergötland. Där eliten kommer ifrån. Min ena laika är från österbymo.
Publicerat Juli 22, 201015 yr Författare Där eliten kommer ifrån. Min ena laika är från österbymo. Vad hette säljaren?
Publicerat Juli 22, 201015 yr Författare Henrik Stahlberg. HAn känner jag till. Är en granne. HAn gick förästen ett eftersök åt mig för några veckor sen.
Publicerat Juli 22, 201015 yr HAn känner jag till. Är en granne. HAn gick förästen ett eftersök åt mig för några veckor sen. skickar ett pm, så jag inte tjatar sönder hela tråden.
Publicerat Juli 22, 201015 yr Mbbohman: när du säger att meopta är värdelösa i motljus, menar du då Artemis eller Meostar? Är väl bara att fixa motljusskydd...
Publicerat Juli 23, 201015 yr Jag har ett Nikon (MCE 2.5-10x56 SF M IL) Innan jag köpte det så prövade jag en jobbarkompis bössa med ett Meopta Meostar på, de skillnader jag hittade är, Meoptan har OFF läge mellan varje steg till belysningen vilket var bra. Nikon Har både Röd och Grön punkt och den går att se på dagen på de två högsta lägena men då går det åt mycket batteri. Annars verkar de vara väldigt lika, Så det är väll en smaksak. MVH Karl
Publicerat Juli 28, 201015 yr Hej! Jag har ett Meopta Artemis (2100) 3-12x50 belyst och är sjukt nöjd med själva optiken. Har inte själv haft nöjet att äga ett Swarowski eller en Zeiss glugg dock har jag kollat i kompisars såna kikare och kan inte se nån större skillnad just optikmässigt. Det jag kan störa mig på är att riktmedlet är medförstorande vilket ger en klar nackdel vid banskytte på långa håll. Små mål försvinner på 300 meter bakom pricken. Annars bra känsla i inställning av riktmedel, belysningsstyrka samt förstoring. Jag skulle nog titta på Trijicon också om jag var ute och snurrade efter en ny glugg.
Publicerat Juli 28, 201015 yr jag har tittat i meopta och nikon och ja jag som amatör tycker dom är likvärdiga typ, nikon har som redan nämnts lite sämre motljusbild men ja, motljusskydd finns o köpa och de är bara till nytta enligt dom som kan detta ( inte jag då ) va faktiskt ute själv efter en Nikon med lite högre förstoring men blev inte så utav olika anledningar
Publicerat Juli 28, 201015 yr Mbbohman: när du säger att meopta är värdelösa i motljus, menar du då Artemis eller Meostar? Artemis. Hade en 3-12x50.