Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hurra! Första bössan införskaffad.

Featured Replies

Publicerat

Fick tag på en beg. Tikka M65 lyx. I jättefint skick, knappt skjuten med.

Kal 30-06. Blev förvånad över hur lite rekyl det var i den, jämfört med andra bössor jag skjutit med. Känner ingen skillnad mot de två 6,5:or jag använt mycket innan B)

Har varit på banan och skjutit en del med det öppna riktmedlet. Verkar skjuta tätt :D Nu är det kikarsikte som är nästa inköp.

Hörde av någon som hade en likadan, men 6,5x55, att Alaska gick bäst i hans bössa. Är det någon som har något att säga om detta? Tänkte börja med att köpa en ask Oryx.

Är hur som helst mycket glad över min nya kompis :D

post-5294-1279655087_thumb.jpeg

Publicerat

Fin bössa! Grattis!!!

Jag kör uteslutande med Oryx och det är inget dåligt val som jaktammunition.

När du har nedlagt ett antal djur kan du analysera hur djuren du har skjutit har reagerat på träffarna samt hur mycket du behöver putsa bort och först då kanske börja fundera på om du vill byta eller behålla Oryxen.

Många klagar på att Oryx är dyr men om man slår ut den kostnaden per kilo kött så inser man fort att det är småpengar det handlar om.

Publicerat

Grattis till en fin bössa :D

Inne på min andra 30-06 och bara jagat med oryx i bägge och fungerat klockrent och kan inte heller klaga på köttförstöring då den var minimal B)

Publicerat

Fin bössa!  :D

Publicerat

Grattis till en fin bössa :D

Publicerat

Riktigt fin pangare, Oryx eller Vulkan, den spottar nog iväg det mesta med god precition :D

Publicerat

Det ser ju ut som kolvkammen sluttar "åt rätt håll" för att du inte ska känna rekylen i kinden så mycket. Grattis till finbössan! :unsure:

Publicerat

Grattulerar .

Det är ett bra vapen & bra kaliber.

Själv har jag andvänt mycket Lapua Mega i kaliber 30-06 framför allt på dovhjort & rå.

//Lasse D.

Publicerat

Grattis till en bra kaliber -_-

Publicerat

Grattis till en fin bössa! -_-

Publicerat

Et synnerligen sunt och klokt val!! Har en m/65 i 6,5 och är grymt nöjd med den. Har åxå en 1900 i 30.06 och har använt en rad olika ammo i den, Oryx är inget dumt val, har använt både 11,7 och 13 gram och bägge funkar bra. Hur den skjuter i just ditt ex. kan man omöjligt veta, men har svårt att tänka mig att den skjuter illa.

Glöm nu inte BRA optik, och lika viktigt BRA fästen!!!!!! Självhar jag Warne till min, kalas bra!!

Publicerat

Grattis till en bra bössa, den kommer du att kunna jaga med i många många år! Kalibern är också bra fungerar till det mesta viltet.

Publicerat

Någon har sagt att med 30 - 06 kan du jaga allt från fågel till elefant, så det är en mångsidig kaliber :lol::)