Publicerat Juli 22, 201016 yr Hej. Ska skaffa nytt sikte. Har typ 10.000 att handla sikte för men vad ska jag köpa? För o nakdelar tack. Tack på förhand
Publicerat Juli 22, 201016 yr Vad ska du använda det till för jakt? Vilken bössa ska det sitta på? Vad för sorts fästen hade du tänkt dig?
Publicerat Juli 22, 201016 yr Hej. det hänger ju rätt mycket på vad du skall ha det till för vilken jakt. Är det vildsvin på kvällar o tidiga mornar , är det rävjakt med långa håll o litet mål , är det drevjakt med snabbt skytte o korta avstånd ? Själv har jag beställt ett Trijicon 2,5-10*56 med gul triangel för ca 10.000 som jag skall ha till vildsvin o rådjur på vak o smyg jakt. sen skall jag även när plånboken vill sätta dit ett aimpoint för ca 5000 till drevjakt. MVH /Eas
Publicerat Juli 22, 201016 yr Hej.det hänger ju rätt mycket på vad du skall ha det till för vilken jakt. Är det vildsvin på kvällar o tidiga mornar , är det rävjakt med långa håll o litet mål , är det drevjakt med snabbt skytte o korta avstånd ? Själv har jag beställt ett Trijicon 2,5-10*56 med gul triangel för ca 10.000 som jag skall ha till vildsvin o rådjur på vak o smyg jakt. sen skall jag även när plånboken vill sätta dit ett aimpoint för ca 5000 till drevjakt. MVH /Eas Har också beställt ett Trijicon som du nämner. Ska användas mest till älgjakt men även vakjakt på rådjur och lite annat blandat. Sitter och väntar på min vapenlicensen nu så man får hämta ut Tikka t3an och provskjuta lite
Publicerat Juli 22, 201016 yr Författare Vad ska du använda det till för jakt? Vilken bössa ska det sitta på? Vad för sorts fästen hade du tänkt dig? Hade tänkt till vak o pursh på de flästa djur. De är en howa 1500 varmint i kaliber 308w. De ska funka dag som natt. Kommer vara på banan mycke me. De blir nog ett fast Warne fäste.