Publicerat Juli 22, 201016 yr Tjenare, har i vinter tagit jägarexamen och redan beställt en tikka t3 lite .308 med trijicon 2,5-10x56. Grejen är den att jag behöver mig en hagelbössa nu också vilket jag har riktigt svårt att bestämma mig för. Var först inne på att köpa en benelli beccaccia, då jag fått provskjuta en sådan vid två tillfällen. Riktigt grym bössa som jag trivdes väldigt bra med. Jag har blivit avrådd från vissa personer jag pratat med om att köpa en halvautomat utav vissa anledningar att dom lättare jävlas och håller på. Därför skulle jag vilja ha hjälp att få tips om olika bössor av god kvalitet, de behöver verkligen inte vara nya utan begagnade går lika bra. mvh
Publicerat Juli 22, 201016 yr En halvautomat oavsett om det är hagel eller kula kan strula, om den inte får den vård den behöver! Det gäller även bockar och sbs samt repetergevär. Men halvautomater är lite känsligare.
Publicerat Juli 22, 201016 yr alla halvautos kräver vapenvård för att fungera sköter man bara den så tvivlar jag att du skulle ha mer bekymmer med en sån än med en sbs eller bock
Publicerat Juli 23, 201016 yr alla halvautos kräver vapenvård för att fungera sköter man bara den så tvivlar jag att du skulle ha mer bekymmer med en sån än med en sbs eller bock Nå ICKE! Inte min ! Nä men en ny eller beg Berettabock eller browning är inte fel..
Publicerat Juli 23, 201016 yr Jag har blivit avrådd från vissa personer jag pratat med om att köpa en halvautomat utav vissa anledningar att dom lättare jävlas och håller på. Därför skulle jag vilja ha hjälp att få tips om olika bössor av god kvalitet, de behöver verkligen inte vara nya utan begagnade går lika bra. mvh Simon, Benelli gör fina vapen, har ju en comfort själv som jag är nöjd med, men det är inte min första hagelpang, det är min 8:de eller så och alla tidigare har varit brytvapen av ett eller annat slag, brytvapen är enklare att hantera, säkrare för omgivningen, ett brutet vapen är just det och det är också billigare att köpa bra kvalité för mindre peng särskilt bland beg bockar, SKB, Miroku, Nikkon, Beretta 55-56 modeller är alla billiga och håller väl, även Winchester 101 är bra och prisvärda. Så undvik nya billighetsvapen oaktat märke eller utförande, dvs Hatsan mfl märken är inte det man lär sig bli en bra hagelskytt med, en Becaccia är iofs en bra pang men enligt mig först som en andra hagelpang i skåpen o då gärna som en kal 20 också.. /Christian
Publicerat Juli 29, 201016 yr Författare Tack för alla tips, det blev så att jag bokade en beretta s680 Måste bara in med licensen nu och skjuta in tikkan så man är på G när det är den 16e