Publicerat Juli 23, 201015 yr Tjenare! Nu börjar det snart bli dax för gåsjakten. Är väldigt intresserad av gåsjakten speciellt nu när jag köpt mig en fin hagelbössa. Jag inhandlade en lockpipa av märket "Honker". Men har väldigt svårt att använda den. Inga instruktioner följde med så jag undrar om någon har några tips för att lära sig detta och hur de olika lätena låter. Sen hur jakten fungerar? Hur många bulvaner kan behövas och hur placerar man ut dem bäst? Cammo m.m.? Mvh //Alex
Publicerat Juli 24, 201015 yr Tjenare! Nu börjar det snart bli dax för gåsjakten. Är väldigt intresserad av gåsjakten speciellt nu när jag köpt mig en fin hagelbössa. Jag inhandlade en lockpipa av märket "Honker". Men har väldigt svårt att använda den. Inga instruktioner följde med så jag undrar om någon har några tips för att lära sig detta och hur de olika lätena låter.Sen hur jakten fungerar? Hur många bulvaner kan behövas och hur placerar man ut dem bäst? Cammo m.m.? Mvh //Alex Tja Alex kolla YouTube det fins massor o titta på om hur man gör Mvh.
Publicerat Juli 25, 201015 yr Bjud med någon som kan visa och dela med sig av sina kunskaper! Jägarförbundet har visst även kurser i ämnet!
Publicerat Augusti 5, 201015 yr Huj! Köpte själv en pipa från primos som heter honker! Fick även tag på en dvd från samma företag som heter Mastering the art, speak the language!! Detta är en riktigt bra instruktion i såväl gås som andlock men den är på engelska kan vara bra att poängtera!! Var håller du hus nånstans?? kanske finns nån som kan hjälpa dig igång?? Själv håller jag till utanför Ö-vik M