Publicerat Juli 23, 201016 yr jag gillar bara okularjusterade kikare så jag gjorde ett litet test på mina, obs betyget är utan referens kikare alltså bara mellan kikarna i testet. alla kikarna är 8x30 och är millitär kikare. skärpa. stainer 4 hensoldt 5 nikon 3 hårfint mellan dom övre men ziess klonen vinner. synfält. stainer 3 hensoldt 4 nikon 5 kantskärpa stainer 3 hensoldt 5 nikon 2 hensoldten nära 100% dom andra två inte bra. användarvänlighet. stainer 5 hensoldt 3 nikon 2 stainers paradgren helt överlägsen. skymmningsegenskaper. stainer 3 hensolt 4 nikon 1 nikon kikaren blev för grynig för mig. linsskydd. stainer 4 hensoldt 1 nikon 3 ja vad säger man har inte blivit ledsen då skyddslocken eftersom har gått sönder på hensoldten nästan bättre utan. färgåtergivelse. stainer 4 hensoldt 5 nikon 3 total stainer 26 hensoldt 27 nikon 19 nikon kikaren är inte dum men hade svårt motstånd, man måste tillägga att den har ett annat linssystem som inte är lika fördelaktigt. nikon kikaren och stainer kikaren är vattentäta men jag har använt hensoldten mycket i dåligt väder och det har klarat sig ändå. prisvärdheten tar hensoldten hem med ett egun pris på 800 kr med frakt och den var då som ny så ni kan se att den stått pall för en del och den har inte krånglat speciellt. favoritkikaren är ändå stainern som kostigt nog ser jättestor ut på bilden men är klart lättast och minst av dom tre.
Publicerat Juli 23, 201016 yr Inte förvånad att gammkikaren vann,att den överlevt överhuvudtaget i din ägo borgar bara det för kvaliteten /M.
Publicerat Juli 23, 201016 yr Okay här kommer mitt eget test: märke: Tasco modell: en liten en 8x24 på sin höjd Skärpa: 1 (av 5) Skymningsegenskaper: 1 hanterbarhet: 2 hållbarhet: 1 summering: En pyttekikare som inte har kvar "gummi-mojängerna" närmast ögat men får plats i en ganska så liten ficka. Den skulle få ett mycket svagt omdöme om inte dess låga pris på runt hundringen ändå drog upp genomsittsbetyget rejält till 1,2.