Publicerat Juli 23, 201016 yr Jaha, då har man bokat vildsvinsträning på fredskog åt wachteltiken. Ringde idag fick tid på måndag morgon. Något man ska tänka på? Hunden är två år, sent enligt vissa, lagom enligt andra... hon började driva gris i vintras i skogen, ska bli spännande att se hur hon jobbar på dessa grisar. Återkommer med rapport.
Publicerat Juli 23, 201016 yr kul, vi skall också till fredskog på måndag, eftermiddagen, med min wachtel....hon är 14 månader...
Publicerat Juli 24, 201016 yr Jaha, då har man bokat vildsvinsträning på fredskog åt wachteltiken. Ringde idag fick tid på måndag morgon. Något man ska tänka på? Hunden är två år, sent enligt vissa, lagom enligt andra... hon började driva gris i vintras i skogen, ska bli spännande att se hur hon jobbar på dessa grisar. Återkommer med rapport. Kanon ju. Jättebra anläggning att träna i. O man behöver inte vara särskilt förberedd förutom att man mäste känna sin hund. Annars så hjälper dom till med allt där nere...
Publicerat Juli 26, 201016 yr Författare Så, då är man hemma från Fredskog igen. 43mil i bilen själv, 7h 15min, man måste fan va tokig . Tycker det var en helt ok anläggning, trevligt bemötande och avslappnad stämning. Nu var det inte Anders som var där, men en trevlig kille som hette Micke (tror jag). Hur det gick kan ni se här: QuKyGHpCc8k ursäkt kvalitén, drog ner den lite för att få ner storleken. Jag tycker det gick riktigt bra för att vara första gången där, tyckte Micke också Jag känner mig nöjd iaf. Döm själva
Publicerat Juli 26, 201016 yr Kul att se Var det första griskontakten för hunden är jag imponerad. Roligt att se att hon tyckte det var så roligt. Lycka till med henne.
Publicerat Juli 26, 201016 yr Författare Hon drev gris ett par gånger i vintras men inget ståndarbete innen. Kul att se Var det första griskontakten för hunden är jag imponerad. Roligt att se att hon tyckte det var så roligt. Lycka till med henne.
Publicerat Juli 26, 201016 yr Fredskog är ett bra hägn. Var där med min gråwachtel för något år sedan. Han hade då fått stryk av en sugga tidigare och låtsades inte alls om grisarna. Så vi lät en annan hund hjälpa till en kort stundoch då var det som om det släppte helt. Det hägnet som jag var i var nog inte samma som din film är ifrån, utan ett hägn med i stort sett bara en tät plantering.
Publicerat Juli 26, 201016 yr Författare Helt rätt, jag var i det lättaste hägnet. Blir nog att prova tvåan nästa gång. Fredskog är ett bra hägn. Var där med min gråwachtel för något år sedan. Han hade då fått stryk av en sugga tidigare och låtsades inte alls om grisarna. Så vi lät en annan hund hjälpa till en kort stundoch då var det som om det släppte helt. Det hägnet som jag var i var nog inte samma som din film är ifrån, utan ett hägn med i stort sett bara en tät plantering.
Publicerat November 22, 201015 yr Kan man skjuta gris i det hägnet? Japp http://fredskog.dk/pages/vaelkommen.php?lang=SE kolla länk med hundträning. /Rune
Publicerat November 22, 201015 yr tycker de ser skitbra ut. dock svårt att bedömma en hund i hägn på halvtama grisar men de är inte fel att presentera dom. / tobbe