Publicerat Juli 23, 201015 yr Hallå! har tänkt att börja en revolversamling (1600-tal fram tills första världskrigets början), och har börjat kolla runt men har inte hittat nån blankett man fyller i, bara blanketter om importering av vapen och lånevapen osv. har pratat med min lokala licensmäster och det lät som om man skulle lämna in en uppsats om samlarområde, vad jag skulle samla på och varför och vilka årtal/modeller jag tänker samla på. det är det jag undrar över, menade han som i ett brev/uppsats man skrev i skolan ("hej jag heter...") eller vadå? om det finns andra vapensamlare här som skrivit en sån ansökan vore det snällt om ni kunde förklara det här lite bättre än vad hon gjorde för mig. och jag tänker skicka in en medlemsansökan i SVEVAP och jag läste på deras blankett att man måste fylla i referenser: Alternativ 1: 2 st SVEVAP medlemmar Alternativ 2: 2 andra personer som känner dig väl hur menar dom med det? jag känner ingen inom SVEVAP, och två andra personer? menar dom vilka som helst (brorsan och morsan?) eller?? vilka bedöms som trovärdiga för dom då?