Publicerat Juli 26, 201016 yr Hejs på er ! var hos handlaren idag o klämde lite på min bössa och in kommer en annan man i 50 års åldern o frågade om hans Berit var färdig ? då kunde jag ju inte hålla mig o frågade vad hans Berit var för något o fick till svar att han har 2 st. en som är hans fru o den andra hans gamla studsare i kaliber 9,3 57 o jag frågade varför han har döpt sin bössa till sin frus namn då sa han att dom påminner om varandra , lika repiga, gamla, fula o elaka. hahahahahah.. då undrar ju jag givetvis om det finns fler jägare här på forumet som har döpt sina bössor till vad.. och varför ? Skall nog komma på ett bra namn till min blivande 308 / Eas
Publicerat Juli 26, 201016 yr Ja men det är klart, de är individer och förtjänar namn. Tänker iofs inte kladda mer i tråden än som så, att namnge pangen efter hustrun är fel i grunden, tänk om jag hade bytt fru (nu har jag ingen) på samma sätt som jag byter pang. /Christian
Publicerat Juli 26, 201016 yr Inte nu men hade tidigare en gammal Brno sida/sida, den hette Bruno. Idag går samtliga in under samlingsnamnet Såveljärnet.
Publicerat Juli 26, 201016 yr har en jag kallar haubitzen. Fast den borde heta Studsaren aka Bouncern, eller hur? Med tanke på sättet som du fredade den där dovkalven. /Christian
Publicerat Juli 26, 201016 yr har en jag kallar haubitzen. Då får du ha E300 att backa upp namnet med!
Publicerat Juli 26, 201016 yr Fast den borde heta Studsaren aka Bouncern, eller hur?Med tanke på sättet som du fredade den där dovkalven. /Christian den kalven hade aptur! exabit, jag vet inte, granatkastare funkar det med.
Publicerat Juli 26, 201016 yr Skulle väl möjligen va bössjäveln i så fall. Hos mig har hundar namn och bössor räknas som redskap. Fråga en mekaniker om han har namn på skruvmejslarna.
Publicerat Juli 26, 201016 yr Skulle väl möjligen va bössjäveln i så fall. Hos mig har hundar namn och bössor räknas som redskap. Fråga en mekaniker om han har namn på skruvmejslarna. Nja mekanikern har sitt namn på lådan där skruvmejslarna ligger, så visst sanning ligger det i det ändå, heter man Herr Berg, mannen som håller ett öga på tråden så har man sitt namn på prylarna, tror inte han missar några av dem /Christian
Publicerat Juli 26, 201016 yr Mohawken heter Lillan och Berettan heter Bettan. Det är de två vapen jag haft längst och de enda som har "namn".
Publicerat Juli 27, 201016 yr Hade en Ruger 30-06 Laminat/stainless som fick namnet TUPPERWERE BÖSSAN av mina jaktkamrater.
Publicerat Juli 27, 201016 yr har en 458 Win Mag som jag kallar Lill-Babs, alla vill prova hennes motjuck (rekyl) Frugan kallar henne "potatiskastaren"
Publicerat Juli 29, 201016 yr Det finns ju även bössor som redan har namn, jag tänker då främst på Beretta Ulrika.
Publicerat Juli 29, 201016 yr Det finns ju även bössor som redan har namn, jag tänker då främst på Beretta Ulrika. Hellre en bössa som heter Ulrika än att ha en bössa som heter Bruno 47....
Publicerat Juli 29, 201016 yr Hagelbössan brukar bli kallad "Bösshelvete" när den inte gör som jag tänkt. Fast det är ju sällan bössans fel.