Publicerat Augusti 12, 201016 yr Min garderob påminner om en Bellmanhistoria: Dom heter Turken, Tysken, Finnen, Ryssen och Amerikanen. Skämt åsido ,mina heter Bettan. Alla fem.
Publicerat Augusti 12, 201016 yr den bästa bössan jag ägt hette charlene och ingen annan bössa har haft ett namn hos mig, en cg 2000 sporter med stormoen kolv. oj vilka minnen pipan var det inte mycket med på slutet men av en slump glänste hon till sista turen på banan och resan till vapen handlaren blev ångestfylld. tog en bild från den sista resan men vad jag minns skjöt jag bara tre skottare för jag ville gärna att resultatet skulle bli bra.
Publicerat September 8, 201015 yr min kära 9,3a heter Mathilda. Min sluggbössa heter Fillippa kallad flippa med tanke på skottverkan. 30,06an heter lillan. Dom andra har inga namn än. Dom måste förtjäna dom först.
Publicerat September 30, 201015 yr lustigt, min .30-06a heter Matilda. Namnet satte sig efter att jag sett en film med allas vår Sean Connery (The League Of Extraordinary Gentlemen). Namnet passar så himla bra som namn på en bössa =)=). när jag får tillfälle så ska jag låta någon göra en snygg gravering (det är dock syntet/gummi, så det ska bli intressant )
Publicerat Oktober 1, 201015 yr En Greifeldt & Co borde väl heta Grållen... Dom andra har inte något namn ännu, men i skrivande stund kom jag på att Husqvarna 1900 som jag ärvde efter farfar ska ju givetvis heta Elis efter nyss nämnda farfar. Kvar finns en Classic Kombi. Tål att fundera på. Ett namn ska den inte få, utan förtjäna...
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Min Schultz&Larsen .30-06 brukar få heta 'Dansken', men det kan bli problematiskt eftersom vi har två till danskar i jaktlaget, och de är inte bössor.
Publicerat Januari 22, 201511 yr Av en märklig tillfällighet har tre utbytespipor till ett och samma vapen samma serienummer som mina barns födelsedatum. Det är helt obegripligt hur det kan slumpa sig så.
Publicerat Januari 22, 201511 yr "Bettan" (Beretta), "Skiten" (sliten winchester .308), "lillen" (22:a). Originellt....