Publicerat Juli 26, 201016 yr Jaha, snart ägare till en LTR i .308. Konstaterade att en .308 är mer mångsidig kaliber för mig just nu. Plus att jag jävligt gärna vill ha en sån här . .22an har lämnat och vi får se om nån vill ha 6.5an annars får den stanna. Trodde jag skulle kunna jaga mer på gården med 22an men en skotträdd hund och en nyfödd har satt stopp för det... Tänkte att jag lika gärna kunde köpa en bössa som jag skjuter med då jag inte haft tid att åka till skjutbanan så ofta som jag velat pga studerandet och att jag jobbar hela tiden för att slippa lån... Har ju Warnefästen så det blev en warneskena på med...
Publicerat Juli 26, 201016 yr Bra val! Har en själv och är toknöjd. LTR är kort och smidig (eller lång och stadig om man skruvar på dämparen), dessutom har den en stock i toppklass och skjuter finfint. Funderar själv på att sälja min .222 eftersom jag ändå jämt tar LTRen med mig, både till banan och till skogen. Väldigt mysig bössa helt enkelt.
Publicerat Juli 27, 201016 yr Författare Bra val! Har en själv och är toknöjd. LTR är kort och smidig (eller lång och stadig om man skruvar på dämparen), dessutom har den en stock i toppklass och skjuter finfint.Funderar själv på att sälja min .222 eftersom jag ändå jämt tar LTRen med mig, både till banan och till skogen. Väldigt mysig bössa helt enkelt. Precis, ville ha en smidig bössa som skjuter bra. Sen ville jag ha en bössa som jag använder istället för två som används lite... Sen finns ju möjlighet att skjuta lite längre med precision med bössan förhoppningsvis.
Publicerat Juli 27, 201016 yr Bra val! Jag gjorde exakt samma sak som du för några år sedan då jag bytte bort 2 studsare till en LTR 308w och det har jag inte ångrat en sekund. Trots att dom är masstillverkade och sneda enligt experterna skjuter dom LTR jag känner till fantastiskt bra.
Publicerat Juli 27, 201016 yr Författare Bra val! Jag gjorde exakt samma sak som du för några år sedan då jag bytte bort 2 studsare till en LTR 308w och det har jag inte ångrat en sekund.Trots att dom är masstillverkade och sneda enligt experterna skjuter dom LTR jag känner till fantastiskt bra. Tror jag gör "the right thing" men det får tiden utvisa. Just LTR skall enligt uppgifter vara tillverkad utav Rmeingtons militära gren och därmed ha mindre tolleranser och bättre kvalité. Det låter ju bra Fick den lätt begagnad i nära nyskick med ett års garanti och warneskena monterad plus frakt för 11300 och ny kostar 12900 på torsbo. Känns helt okej.
Publicerat Juli 27, 201016 yr Tror jag gör "the right thing" men det får tiden utvisa.Just LTR skall enligt uppgifter vara tillverkad utav Rmeingtons militära gren och därmed ha mindre tolleranser och bättre kvalité. Det låter ju bra Fick den lätt begagnad i nära nyskick med ett års garanti och warneskena monterad plus frakt för 11300 och ny kostar 12900 på torsbo. Känns helt okej. kanske vore något för mig att byta min tikka mot en remington ltr. skulle vilja jämföra vapnena med varandra och se hur precisionen är i dom. synd man inte känner någon som har en ltr..
Publicerat Juli 27, 201016 yr Nu är jag inte på något vis en fanatisk anhängare av remingtom men just deras LTR är väldigt vettig. De allra flesta exemplar skjuter riktigt bra och den har ett format med tanke på vikt, längd och balans som passar för många jaktformer. Med andra ord så känns det som en väldigt lagom allroundbössa som utgör en utmärkt bas i de allra flesta vapengarderober. Henrik
Publicerat Juli 27, 201016 yr Författare Nu är jag inte på något vis en fanatisk anhängare av remingtom men just deras LTR är väldigt vettig. De allra flesta exemplar skjuter riktigt bra och den har ett format med tanke på vikt, längd och balans som passar för många jaktformer. Med andra ord så känns det som en väldigt lagom allroundbössa som utgör en utmärkt bas i de allra flesta vapengarderober. Henrik Precis så tänkte jag. Jag kanske har köpt något som jag inte ångrar för en gång skull Zorox du får väl hälsa på och testa...
Publicerat Juli 27, 201016 yr Precis så tänkte jag. Jag kanske har köpt något som jag inte ångrar för en gång skull Zorox du får väl hälsa på och testa... hehe får göra de!
Publicerat Juli 27, 201016 yr Författare Denna bössan har ju utvecklingsmöjligheter så börjar man tycka att den är tråkig kan man bara köpa något nytt kul till den
Publicerat Juli 30, 201015 yr Jaha, snart ägare till en LTR i .308.Konstaterade att en .308 är mer mångsidig kaliber för mig just nu. Plus att jag jävligt gärna vill ha en sån här . .22an har lämnat och vi får se om nån vill ha 6.5an annars får den stanna. Trodde jag skulle kunna jaga mer på gården med 22an men en skotträdd hund och en nyfödd har satt stopp för det... Tänkte att jag lika gärna kunde köpa en bössa som jag skjuter med då jag inte haft tid att åka till skjutbanan så ofta som jag velat pga studerandet och att jag jobbar hela tiden för att slippa lån... Har ju Warnefästen så det blev en warneskena på med... Bilder tack!
Publicerat Juli 30, 201015 yr Författare Bilder tack! Har jag tur är licensen hos polisen idag. så det lär nog dröja med bilder tyvärr...
Publicerat Juli 30, 201015 yr kanske vore något för mig att byta min tikka mot en remington ltr. skulle vilja jämföra vapnena med varandra och se hur precisionen är i dom. synd man inte känner någon som har en ltr.. jag skulle nog bytt optiken först.
Publicerat Juli 30, 201015 yr Författare jag skulle nog bytt optiken först. håller med. du har en fin bössa som passar till det du jagar.
Publicerat Juli 30, 201015 yr Har jag tur är licensen hos polisen idag. så det lär nog dröja med bilder tyvärr... Okej
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Författare kommit på andra tankar. blir sjukt trött på mig själv.... vad som istället träder in kommer dock inte ändras på. cz 455....
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Den där vapen bytar sjukan är hemsk då den kommer man bara måste byta Nästan som då det gäller byta bil men mycket värre