Publicerat Juli 27, 201015 yr Per var namnet, född 1980 i Gävle och bor där än idag. Jobbar med försäljning inom industrin, är gift men inga "kottar" på gång ännu. Gillar Jaktsnack även om jag är mer en läsare än skrivare. Tycker att tonen är ödmjuk och generös här, även från moderatorernas sida. Trevligt. Gillar att dona med handladdning och binda lax- och havsöringsflugor, känslan av att ha tillverkat ett "verktyg" själv är tillfredsställande, precis som jakten tror jag det är djupt rotat i oss människor. Men roligast av allt är ju att använda det man skapat! Jagar på två marker i Gästrikland och en i västra Värmland. Lockjagar ganska mycket, speciellt i början och i slutet av säsongen. Bock, järpe, kråkfågel och såklart räv är dom arter jag oftast visslar på. Toppjakt är en annan favorit liksom vinternätternas vakande i kojan. En släkting till mig har en kennel så jag har alltid tillgång till rådjursdrivare. Har du kanske en hund som ställer grävling, driver räv, skäller fågel eller rentav spränger gryt? Jag bjuder gärna in dig som gäst, både i mitt hem och på min mark. Hör av er om intresse finns! Tack för ordet!
Publicerat Juli 27, 201015 yr Äntligen! & Välkommen Per Se nu till och skriv ett par inlägg så får du tillgång till dagböckerna
Publicerat Juli 27, 201015 yr Per var namnet, född 1980 i Gävle och bor där än idag. Jobbar med försäljning inom industrin, är gift men inga "kottar" på gång ännu. Gillar Jaktsnack även om jag är mer en läsare än skrivare. Tycker att tonen är ödmjuk och generös här, även från moderatorernas sida. Trevligt. Gillar att dona med handladdning och binda lax- och havsöringsflugor, känslan av att ha tillverkat ett "verktyg" själv är tillfredsställande, precis som jakten tror jag det är djupt rotat i oss människor. Men roligast av allt är ju att använda det man skapat! Jagar på två marker i Gästrikland och en i västra Värmland. Lockjagar ganska mycket, speciellt i början och i slutet av säsongen. Bock, järpe, kråkfågel och såklart räv är dom arter jag oftast visslar på. Toppjakt är en annan favorit liksom vinternätternas vakande i kojan. En släkting till mig har en kennel så jag har alltid tillgång till rådjursdrivare. Har du kanske en hund som ställer grävling, driver räv, skäller fågel eller rentav spränger gryt? Jag bjuder gärna in dig som gäst, både i mitt hem och på min mark. Hör av er om intresse finns! Tack för ordet! kommer ursprungligen från gävle och har bott där nästan hela mitt liv (i 16 år) min finnspets är 1 år nu och de blir första hösten för han iår. men när ja fått igång han kommer ja gärna ner till mina hemtrakter och jagar lite med dig
Publicerat Juli 27, 201015 yr Författare Tack alla! Sebbe: Jo det var på tiden. Ser fram emot att läsa om dina förehavanden. Zorox: Du är så välkommen.
Publicerat Juli 29, 201015 yr Hej och välkommen Jag blir ju nyfiken på var i Värmland du jagar, jag har också ett arrende i "Vildavästern". Om ett år eller två har jag förhoppningsvis en hund som ställer grävling. Pappa är från Gävle så det finns en del släkt där borta
Publicerat Juli 29, 201015 yr Författare Hej och välkommen Jag blir ju nyfiken på var i Värmland du jagar, jag har också ett arrende i "Vildavästern". Om ett år eller två har jag förhoppningsvis en hund som ställer grävling. Pappa är från Gävle så det finns en del släkt där borta Vilda västern... Marken ligger nära Kôppom. Vi har grävling under uthuset, det är bara att höra av sig när vovven är redo. Tack till er alla.
Publicerat Juli 30, 201015 yr Per var namnet, född 1980 i Gävle och bor där än idag. Jobbar med försäljning inom industrin, är gift men inga "kottar" på gång ännu. Gillar Jaktsnack även om jag är mer en läsare än skrivare. Tycker att tonen är ödmjuk och generös här, även från moderatorernas sida. Trevligt. Gillar att dona med handladdning och binda lax- och havsöringsflugor, känslan av att ha tillverkat ett "verktyg" själv är tillfredsställande, precis som jakten tror jag det är djupt rotat i oss människor. Men roligast av allt är ju att använda det man skapat! Jagar på två marker i Gästrikland och en i västra Värmland. Lockjagar ganska mycket, speciellt i början och i slutet av säsongen. Bock, järpe, kråkfågel och såklart räv är dom arter jag oftast visslar på. Toppjakt är en annan favorit liksom vinternätternas vakande i kojan. En släkting till mig har en kennel så jag har alltid tillgång till rådjursdrivare. Har du kanske en hund som ställer grävling, driver räv, skäller fågel eller rentav spränger gryt? Jag bjuder gärna in dig som gäst, både i mitt hem och på min mark. Hör av er om intresse finns! Tack för ordet! Välkommen hit! MVH Anna
Publicerat Juli 30, 201015 yr Vilda västern... Marken ligger nära Kôppom. Vi har grävling under uthuset, det är bara att höra av sig när vovven är redo. Tack till er alla. Åhå, Koppom är en riktig håla Vi har sommarstuga mellan Koppom o Skillingmark, i "Vângse", eller Vadjungsed som det står på skylten. Men jag har inte lyckats komma över någon jakt där så jag har ett arrende i Töcksfors. Låter som att du behöver en grythund
Publicerat Augusti 2, 201015 yr Författare Åhå, Koppom är en riktig håla Vi har sommarstuga mellan Koppom o Skillingmark, i "Vângse", eller Vadjungsed som det står på skylten. Men jag har inte lyckats komma över någon jakt där så jag har ett arrende i Töcksfors.Låter som att du behöver en grythund En riktig håla är det, jag håller mig i skogen så gott det går. Grythund skulle vara användbart, känner till flera gryt förutom det under "laggår'n".