Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

har zeiss slutat med 63:an?

Featured Replies

Publicerat

när jag skulle beställa mitt zeiss 6-24x56:a så ville jag ha #63:ans riktmedel ( beställt i en svensk butik )

och då ringer dom upp till zeiss o frågar om just 63:an finns hemma, den har tydligen utgått?!?

visst jag överlever nog med 43:an men tycker ändå de vore väldigt konstigt o sluta med 63:an då jag tycker den verkar riktigt bra!

stämmer detta eller har bara han som jobbat på zeiss bablat skit?

Publicerat

Zeiss har kanske en av de mindre korrekta optikhemsidor som jag känner till,

eller snarare vet jag om optik i verkligheten som hemsidan säger att den inte har sålt/säljer,

men i detta fall med den nya FL serien så framgår det klart att en rm 63 inte längre är med i produktionen,

inte så svårt att förstå egentligen då det är frågan om en mer renodlat militärt riktmedel.

Svaret är således nej, han har rätt, han luras inte och jag är ledsen för din skull.

/Christian

Publicerat
  • Författare
Zeiss har kanske en av de mindre korrekta optikhemsidor som jag känner till,

eller snarare vet jag om optik i verkligheten som hemsidan säger att den inte har sålt/säljer,

men i detta fall med den nya FL serien så framgår det klart att en rm 63 inte längre är med i produktionen,

inte så svårt att förstå egentligen då det är frågan om en mer renodlat militärt riktmedel.

Svaret är således nej, han har rätt, han luras inte och jag är ledsen för din skull.

/Christian

då var det så jaha,

jaja jag kommer nog inte gråta mig till sömns med 43:an heller så inge större fara här inte :rolleyes:

deras internet uppdattering är grymt dålig de vet jag sedan tidigare därför jag inte änns försökt letat upp svaret där B)