Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En forumkniv för utsidan

Featured Replies

Publicerat

Jag ska göra två modeller som forumkniv på friluftsforumet utsidan så här ser dom ut.

Stålet är AEB-L och skaftet är grön canvasmicarta.

L-forumkniv.gif

L-forumkniv1.gif

L-forumkniv-rygg.gif

Seved

Publicerat

Den ser lite...."udda" ut. Jag som inte är jägare eller knivkunnig, vad kan du berätta om den typen av kniv? Är den avsedd för ett särskilt ändamål eller...annat? :D

Publicerat

Men SEVED!!!

Sidobitarna är ju inte jämnt avslutade längst fram!!

Jag är gravt chockad! :D

Publicerat
  • Författare
Men SEVED!!!

Sidobitarna är ju inte jämnt avslutade längst fram!!

Jag är gravt chockad! :D

Hur menar du nu. Det är jämnt där framme.

Seved

Publicerat
  • Författare
Den ser lite...."udda" ut. Jag som inte är jägare eller knivkunnig, vad kan du berätta om den typen av kniv? Är den avsedd för ett särskilt ändamål eller...annat? :D

Ja den är lite udda det håller jag med om :D . Men det blir riktigt bra grepp med den. Den är tänkt som en liten allround kniv. Tälja, skära diverse livsmedel och lite små pyssel. Den är designad så att det ska bli bra grepp utan att ha parerskydd.

Seved

Publicerat
Hur menar du nu. Det är jämnt där framme.

Seved

+1 Bilden är dock sned och därför skapas det en synvilla.

Snygg!

Publicerat
Jag ska göra två modeller som forumkniv på friluftsforumet utsidan så här ser dom ut.

Stålet är AEB-L och skaftet är grön canvasmicarta.

L-forumkniv.gif

L-forumkniv1.gif

L-forumkniv-rygg.gif

Seved

Jag tror att jag ser vad han menar som är felet. Om du ser på nedersta fotot över ryggen så ser den ena sidan har en smalare vinkel fram till spetsen än den andra sidan. Jag vill ha det till det iaf. Annars så den fin ut. :D

Publicerat
  • Författare
Jag tror att jag ser vad han menar som är felet. Om du ser på nedersta fotot över ryggen så ser den ena sidan har en smalare vinkel fram till spetsen än den andra sidan. Jag vill ha det till det iaf. Annars så den fin ut. :(

Kortet är inte taget riktigt rakt över kniven. Så det är en synvilla. Jag kan inte se att det är ojämnt iaf.

Seved

Publicerat

okay då är jag inte chockad nå mer, Funkar det att tälja med den där bladformen? Jag menar när eggen börjar redan vid "ryggen". Ser iallafall grymt trevlig ut att använda till att kapa upp djur i lagoma bitar.

Publicerat
  • Författare
okay då är jag inte chockad nå mer, Funkar det att tälja med den där bladformen? Jag menar när eggen börjar redan vid "ryggen". Ser iallafall grymt trevlig ut att använda till att kapa upp djur i lagoma bitar.

Jodå det funkar bra. Slipfasen är väl inte optimal för fin täljning men det är för att den ska bli lite mer allround. Som jakt och fiske kniv är den perfekt tror jag. Tex ta ur med. Ergonomin är skitfin fast den ser lite konstig ut.

Seved

Publicerat

Tjena Seved.

Dom här såg riktigt trevliga ut. Ser direkt att modellen är bra som slicers osv.. Bra jobbat som vanligt.

Publicerat
  • Författare
Tjena Seved.

Dom här såg riktigt trevliga ut. Ser direkt att modellen är bra som slicers osv.. Bra jobbat som vanligt.

Tackar Kimmo ;).

Japp det är en bra slicer.

Seved

Publicerat

Tilltalar tyvärr inte min smak. Dom kan ju vara bra för det :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Tilltalar tyvärr inte min smak. Dom kan ju vara bra för det :rolleyes:

Nej den tilltalar inte alla. Den är ju onekligen lite speciell.

Seved

Publicerat

Första intrycket när jag såg det i morse var att utseendet inte tilltalade mig. Men nu när jag sett bilden flera ggr så börjar jag ändra uppfattning, tycker till och med att den är skitläcker.

Skulle passa perfekt i bältet som en allt i allo kniv brevid min traditionella jaktkniv

Publicerat

Fint!

Alltid trevligt att titta på bra hantverk! :ph34r:

Publicerat
Kortet är inte taget riktigt rakt över kniven. Så det är en synvilla. Jag kan inte se att det är ojämnt iaf.

Seved

Ok!

lsjonsson hos robban på besök :ph34r:

Publicerat
  • Författare
Första intrycket när jag såg det i morse var att utseendet inte tilltalade mig. Men nu när jag sett bilden flera ggr så börjar jag ändra uppfattning, tycker till och med att den är skitläcker.

Skulle passa perfekt i bältet som en allt i allo kniv brevid min traditionella jaktkniv

Ha ha precis som med mej och Nessmuk knivar. Japp den är perfekt som en sidokniv.

Seved

Publicerat
  • Författare
Ok!

lsjonsson hos robban på besök :D

:D Ha ha

Seved

Publicerat

Den är väldigt lik Grohmanns olika modeller i utformningen och det är i mina ögon något väldigt positivt. Enormt lättanvända knivar! Hantverket som sådant ser också väldigt bra ut, en 5etta i mina ögon.

Publicerat
  • Författare
Den är väldigt lik Grohmanns olika modeller i utformningen och det är i mina ögon något väldigt positivt. Enormt lättanvända knivar! Hantverket som sådant ser också väldigt bra ut, en 5etta i mina ögon.

Ja den är jäkligt lik Grohmans modeller, hade alldrig sett dom innan. Däremot så hade jag sett Canadian beltknives, och blev lite inspirerad av dom.

Tackar kul att du gillar den.

Seved

• 1 month later...
Publicerat

hej

mycket fin kniv och modell.

i mina ögon ser jag en grohmanniserad nessmuk ;) -snyggt jobbat :(

vänligen nils

Publicerat
  • Författare
hej

mycket fin kniv och modell.