Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

De börjar närma sig kräftpremiär!

Featured Replies

Publicerat

Hejsan. Tänkte bara checka av om någon ska ut i den skimrande augustikvällen och försöka fånga de röda, och ack så goda guldet som finns i våra svenska vatten ?

Publicerat
Hejsan. Tänkte bara checka av om någon ska ut i den skimrande augustikvällen och försöka fånga de röda, och ack så goda guldet som finns i våra svenska vatten ?

Jag har för mig att det guldet är svart ;) när dom är i de svenska sjöarna och blir först en rött, eller.

CC

Publicerat
  • Författare
Jag har för mig att det guldet är svart B) när dom är i de svenska sjöarna och blir först en rött, eller.

CC

kan ligga mycket i de. men ja smakar inte på guldet fören de är rött som självaste blod ;)

Publicerat

Har nog inte fiskat kräftor på 5 år. Blir ju mitt under grävlingjakten. :rolleyes:

Publicerat

Det är ju bara att slänga i burarna på väg ut när du jagar grävling och plocka upp dom när du är på väg hem igen.

Ska det vara så svårt , eller :rolleyes: :rolleyes: :blink:

CC

Publicerat
Det är ju bara att slänga i burarna på väg ut när du jagar grävling och plocka upp dom när du är på väg hem igen.

Ska det vara så svårt , eller :rolleyes::blink: :blink:

CC

Ja men jag är ju lat också. :rolleyes:

Publicerat

Tänkte inte på det :rolleyes:

Publicerat

Undrar om man behöver fiskekort på ICA

Publicerat

Bara i fiskdisken behövs det. Kan inhandlas av mig. Ska bara fixa till det i datorn. PMa mig adress så skickar jag en räkning. Annars är det fritt fiske i frysdisken med importerna.

:rolleyes: :rolleyes: :blink: :blink:

CC

Publicerat

Självklart ska det fiskas krälisar :rolleyes:

Äter hellre inget än de vidriga hybriderna som ligger i frysdisken, bläääääää :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

har man väl smakat på kräftor som man fiskat själv så äter man inga importerade. Köpte kräftor en gång på affärn från gula floden, och dom var som sagt väldigt gula :S Fyfan va de smaka. Nä tacka vet ja riktiga kräftor från älven!!

Publicerat

Enda Kräftvattnet i min närhet är en å och en damm på tomten hos jaktledaren i ett grannjaktlag..........................

Så efter lite kvällsfiske där har man säkert skapat goda relationer till jaktgrannarna, ELLER :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Enda Kräftvattnet i min närhet är en å och en damm på tomten hos jaktledaren i ett grannjaktlag..........................

Så efter lite kvällsfiske där har man säkert skapat goda relationer till jaktgrannarna, ELLER :rolleyes:

sånt får man ta ibland. man kan inte vara vän med alla som dom brukar säga :rolleyes:

• 4 weeks later...
Publicerat

Sedär ja ser smaskigt ut. Det var inte igår man käkade sådana kräftor inte, kommer ihåg när man va liten och fiskade i en liten dam som farsan grävde för länge sedan för att odla kräftor i. Man stod på kvällen med en pinne i handen ett snöre på den och sen en mutter och så lös man med en ficklampa på muttern och vipps satt där en kräfta. Ååå ljuva minnen :wub:

Publicerat
  • Författare

fick 90 st kräftor sist ja var ute och fiskade :wub:

Publicerat

När jag var liten fiskades det på ett mer intensivt sätt i familjen. När man vaknade på morgonen hördes ett omisskännligt bubblande ljud från badrummet, badkaret var ibland nästan fullt med kräftor.

Efter en sådan natt var pappa o mamma trötta, men mamma fick allt hålla sig vaken ett dygn till o koka kräftor. Behöver jag nämna att hon inte är så road av kräftfiske längre... ^_^

Publicerat
När jag var liten fiskades det på ett mer intensivt sätt i familjen. När man vaknade på morgonen hördes ett omisskännligt bubblande ljud från badrummet, badkaret var ibland nästan fullt med kräftor.

Efter en sådan natt var pappa o mamma trötta, men mamma fick allt hålla sig vaken ett dygn till o koka kräftor. Behöver jag nämna att hon inte är så road av kräftfiske längre... ;)

Mödrar är ett starkt släkte - men inte i evighet. :D

Minns inte sist jag åt kräftor som inte låg i spad i en plastburk köpt på ICA.... :P

Publicerat

något kräftfiske blev det inte för vår del. Däremot har vi beställt färska kräftor, HAVSKRÄFTOR SÅKLART, tills i morgon. Man blir kräsen av att bo hyfsat nära västkusten.

Publicerat
  • Författare

slut på kräftfisket för iår.. blev runt 300 kräftor.

Publicerat

Var 2 helger nere i vättern och fiskade kräfter. Var inte alls så bra fiske som vi haft tidigare år men

vi fick ok med kräfter iaf. Andra helgen blåste det ju så mycket så vi kunde inte fiska på det grundet

som var riktigt bra mer än en natt så då fick vi inrikta fisket på STORA kräfter istället :)

post-1430-1283241070_thumb.jpg

post-1430-1283241122_thumb.jpg post-1430-1283241310_thumb.jpg

Mvh Daniel

Publicerat
  • Författare

lägger upp en bild från senaste koket :)

post-347-1283249848_thumb.jpg

Publicerat

åå vad sugen jag blev på kräftor :wub:

Publicerat
  • Författare
åå vad sugen jag blev på kräftor ^_^

de är bra gooottt!!