Publicerat Juli 30, 201015 yr vad är skillnaden förutom storleken, funkar båda som drivande på rådjur eller är dvärgvarianten för liten? har googlat lite efter folk som jagar med dvärgtax men inte hittat något bra svar på detta... nån här som vet?
Publicerat Augusti 1, 201015 yr har aldrig hört nån som jagat med en dvärgtax.. har däremot hört om lite andra udda saker tex rotweiler som står på fågel osv så de är nog inte omöjligt!
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare Tycker det verkar lite märkligt, har just dvärgvarianten avlats med utställning i åtanke så att dem har förlorat sina jaktliga egenskaper eller är det något anatomiskt hinder som gör dem mindre lämpade? Har provat att maila olika taxuppfödare men dem kan inte heller svara på varför dvärgtaxen inte jagas med... nästan ännu märkligare....
Publicerat Augusti 9, 201015 yr Tycker det verkar lite märkligt, har just dvärgvarianten avlats med utställning iåtanke så att dem har förlorat sina jaktliga egenskaper eller är det något anatomiskt hinder som gör dem mindre lämpade? Har provat att maila olika taxuppfödare men dem kan inte heller svara på varför dvärgtaxen inte jagas med... nästan ännu märkligare.... Ellensborgs kennel och hunden Norea kolla upp henne De är en dvärg med krut i
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.