Publicerat Januari 20, 200620 yr Jahopp En ny säsong är bakom knutarna för mig och säkert för många andra. Jag känner massor med jägare som bara jagar på hösten men för min del så är våren också säsong, vilken tur ja skulle inte klara mig annars. Själv är det kråkor, skator, trutar, kajor som lockar. Själv får ja en känsla att det kliar i pekfingret ju högre solen börjar stå :-) Måste ju finnas fler som jagar på våren här? Bäverjägare tex. Fan va ja längtar till Mars..........
Publicerat Januari 20, 200620 yr Japp, jag kan bara hålla med, jag har ett nytt och mycket lättflyttat gömsle för i år, som jag även kan utrusta med vitt kammo också. 8)
Publicerat Januari 20, 200620 yr jepp...man längtar redan tills isen börjar släppa från sjökanterna så man kan börja att jaga Bisam...skitkul jaktform, med massor av skottchanser varje kväll ...och för hoppningsvis blir det kanske en bäver i år. och nu när toppjaktsesongen slutar kan man satsa helhjärtat på rävjakten kort och gott: våren är en underbar tid för jakt Mvh Fredde
Publicerat Januari 20, 200620 yr Absolut... För mig så är det mycket kvar av jakten...rävar,mårdhundar,minkar,mårdar,kråkor,skator,trutar...
Publicerat Januari 20, 200620 yr Toppjakten har några dar kvar på sig. Sen e de ripjakten som hägrar o till våren kommer Bävern. Tyvärr finns de inte mkt skräpfågel på mina marker. Men annars skulle de va kul! Får nöja mig med nötskrikan! Sen hoppas jag än på en räv innan 15april
Publicerat Januari 20, 200620 yr Författare Nja ja skjuter dem året runt om de inte är för kallt å alldeles för mycket snö. På allvar beror på våren. Det bör börja vara nån plusgrad mitt på dan i alla fall, men ja skulle tro i mitten på Mars alla gånger om det inte är en massa snöstormar. sen jagar vi dem fram till sista Maj både kråka, skata, trut å kaja, vi har förlängd jakttid från kommunen. Så det beror på hur tidig våren är faktiskt. även vi snickrar på ett nytt portabelt gömsle så de e på G.
Publicerat Januari 21, 200620 yr Toppjakten har några dar kvar på sig. Sen e de ripjakten som hägrar o till våren kommer Bävern. Tyvärr finns de inte mkt skräpfågel på mina marker. Men annars skulle de va kul! Får nöja mig med nötskrikan! Sen hoppas jag än på en räv innan 15april Man jagar väl "skräpfågel" för att man inte vill ha så många av dom??? så var nöjd du
Publicerat Januari 21, 200620 yr Man jagar väl "skräpfågel" för att man inte vill ha så många av dom???så var nöjd du Tror nog många jagar för att det e kul OCKSÅ! Korp finns de alldeles för många av o liaså ekorre men int får man skjuta dem för det!
Publicerat Januari 21, 200620 yr I mars blir det ripa, sen när isarna börjar gå kommer livet bli jobbigt för familjen bisam ;D
Publicerat Januari 21, 200620 yr ja man får väl ta och jaga lite tättingar sen är det bra tills hösten kommer
Publicerat Januari 22, 200620 yr Tror nog många jagar för att det e kul OCKSÅ!Korp finns de alldeles för många av o liaså ekorre men int får man skjuta dem för det! Jo det är ju klart! Men int vill jag ha dom på mina marker.(kråkor)
Publicerat Januari 23, 200620 yr Varje gång då jag har varit på toppjakt och åker hem, så passerar jag Western Farm här hemma och där sitter det i björkarna ca. 40-60 gråkappor varje gång. Du må tro att man blir sugen. :P
Publicerat Januari 29, 200620 yr Jo snart ska Hugo (uven) ut och jaga. Hugos husse längtar också till kråkskrän och mycke pang pang ;D Tyvärr kan inte Erax vara med och apportera kråka, då han är i himlen och jagar godare fåglar som tjäder och ripa :'( :'(
Publicerat Januari 30, 200620 yr Du är välkommen att testa uven hos oss, det vet du. MVH Beretta / Hallen