Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bra Camobyxor

Featured Replies

Publicerat

Jag söker främst ett par bra byxor men även jacka i kamouflage för jakt. De är för vår, sommar och höst så de ska inte vara så varma, men mina krav är:

Tyst material!!! Prassliga kläder eller tyg som låter när något gnids mot det går fet-bort.

Vattentäta - gore tex eller liknande.

Bra sömmar och tyg - slitstarka och hållbara.

Många och bra fickor!

Finns det någon här som har erfarenhet av något som kan rekommenderas så tipsa gärna om vad och vart man köper. Det är bockpremiär snabbt och mina nuvarande sommarbyxor suger åt sig vatten som en svamp.

MVH

Abborre

Publicerat

ett Par härkila eller swedteam byxor låter de som att du ska ha i mina ögon

har ett par jahti jakt själv men de ska bytas mot ett härkila eller Predator ställ :rolleyes:

kan rekomendera lite sidor där du kan köpa ställen och han som har Rovviltsbutiken är trevlig att ha o göra med

http://www.rovviltsbutiken.com/

sen kan du köpa Predator stället genom Key_bone på

http://www.nordicpredators.com/webbshop.htm

sen sweadtem kan du köpa i en välsorterad jakt butik i närheten

Publicerat

Vet inte hur det står emot väta, har inte regnat på månader här.. men jag köpte detta Pinewood ställ. Prasslar inte, väldigt behagligt att ha på sig. En massa fickor är där klart inte av förklarliga anledningar då det är meningen att man skall röra sig tyst och inte ha grejor som skramlar i fickorna, finns 2 stora och någon liten på jackans arm. Byxorna har två 2 snedfickor med dragkedja. Pris 900 spänn.

post-4059-1280654063_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Vet inte hur det står emot väta, har inte regnat på månader här.. men jag köpte detta Pinewood ställ. Prasslar inte, väldigt behagligt att ha på sig. En massa fickor är där klart inte av förklarliga anledningar då det är meningen att man skall röra sig tyst och inte ha grejor som skramlar i fickorna, finns 2 stora och någon liten på jackans arm. Byxorna har två 2 snedfickor med dragkedja. Pris 900 spänn.

tack båda två.

Skåningen - var köpte du stället för 900 kr?

Publicerat

Vilken prisklass är det du skall ha på byxorna? Om den är hög så rekommenderar jag härkilas invisible-byxor. Dock kanske dem blir lite varma på vår och sommar...

Publicerat
  • Författare

upp till 1000 känns rimligt, 1500 om byxan har allt jag kräver. Jag är bra medveten om att jaktkläder är dyrt. Men det brukar gå att göra bra köp till bra pris bara man har lite tålamod och ser sig omkring. För en som mig (arbetarlön med mkt utgifter) känns det dumt att betala 3000-4000 för ett par byxor, dels skulle jag bli stenad hemma, dels vill jag fokusera på jakten när jag är ute, inte på att vara rädd om tok för dyra kläder.

Jag har tittat på härkilas x-invisible, verkar bra men tyvärr så var det för dyrt.

Publicerat
upp till 1000 känns rimligt, 1500 om byxan har allt jag kräver. Jag är bra medveten om att jaktkläder är dyrt. Men det brukar gå att göra bra köp till bra pris bara man har lite tålamod och ser sig omkring. För en som mig (arbetarlön med mkt utgifter) känns det dumt att betala 3000-4000 för ett par byxor för jag vill fokusera på jakten när jag är ute, inte på att vara rädd om tok för dyra kläder.

pinewood har ju en tyst och fin byxa men membran till just ovan knät för 599 tror jag det var finns i brun/grön eller camo har den i brungröna och är tyst och smidig :lol:

Publicerat
  • Författare

Tack för era svar kära jaktsnackare!

Det blev en pinewood bear kamouflage, jacka + byxa.

Det är nog inte det bästa där ute men efter lite letande på nätet så verkade det vara prisvärt. Jag ringde alla 3 jaktbutikerna här i stan (08) men ingen hade det inne så jag kunde inte känna själv på grejerna. Så det blev via racerback.

Jag var riktigt sugen på asat ultimate elite men det får bli senare.......kanske, men kul att se att det finns riktigt grymma camo-jaktkläder nu från USA